Original scientific paper
Samoprocjena i procjena ponašanja učenika s teškoćama u redovnoj osnovnoj školi
Ljiljana Igrić
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Zagreb, Hrvatska
Ana Wagner Jakab
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Zagreb, Hrvatska
Daniela Cvitković
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Položaj djece s teškoćama u Hrvatskoj još uvijek je nepovoljan. Iako imaju pravo na individualiziran pristup, često nemaju prilike to i ostvariti. U skladu sa Bronfenbrenerovom teorijom i suvremenim pristupom prema teškoćama čini se da u cilju poboljšanja dobrobiti ove djece naglasak treba biti na sagledavanju čimbenika okoline, škole, vršnjaka, obitelji, koji utječu na učenika, a ne toliko na samoj teškoći koju dijete ima. Ovim se istraživanjem htjelo utvrditi ima li činjenica da dijete ima posebne edukacijske potrebe utjecaj na procjenu adaptivnog ponašanja od strane mikrosredina obitelji, škole i vršnjaka, odnosno da li je percepcija ove djece od strane okoline drugačija u odnosu na percepciju tipične djece. Ispitan je 81 učenik s teškoćama i 231 vršnjak iz 6. razreda osnovnih škola, njihovi roditelji i učitelji. Ispitanici su popunili upitnik za procjenu ponašanja u obiteljskoj, školskoj i vršnjačkoj okolini Behavior Rating Profile Scale (BRP-2), autora Brown i Hammill (1990). Rezultati ukazuju da su učenici s teškoćama niže procijenjeni na BRP skali za roditelje i učitelje te da imaju slabije rezultate u sociometriji. Postoji povezanost između samoprocjena ponašanja djece i procjena ponašanja od strane učitelja i roditelja u nekim okolinama.
Keywords
djeca s teškoćama; adaptivno ponašanje; mikrosustav
Hrčak ID:
79093
URI
Publication date:
2.4.2012.
Visits: 4.710 *