Skip to the main content

Review article

PREDIKTORI SOCIJALNE PARTICIPACIJE DJECE SA CEREBRALNOM PARALIZOM U ŠKOLSKOM OKRUŽENJU

Milena Milićević ; Resource Center for Special Education, Belgrade, Serbia
Srećko Potić ; Medical College of Professional Studies
Goran Nedović ; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade, Serbia
Veselin Medenica ; Medical College of Professional Studies


Full text: english pdf 624 Kb

page 49-72

downloads: 670

cite

Full text: croatian pdf 624 Kb

page 49-72

downloads: 570

cite


Abstract

Cilj rada je da se, revijalnim pregledom literature, izdvoje istraživanja koja su u svoj fokus postavila identificiranje prediktora i utvrđivanje značenja, prirode i obujma socijalne participacije djece s cerebralnom paralizom u školskom okruženju i da se, analizom izdvojenih studija, sistematiziraju saznanja iz ovog područja, što bi rezultiralo kreiranjem smjernica za unaprjeđenje društvenog sudjelovanja ove djece i implementacijom ovako sumiranih saznanja u praktičan rad u inkluzivnim uvjetima. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da postoji složen odnos između onesposobljenosti, participacije i školske sredine i da se prediktori ne mogu izdvojiti i promatrati kao izolirani entiteti, već isključivo kao kombinirani modeli interaktivnih fizičkih i kognitivno-bihevioralnih varijabli. Ključni koraci u stručnom interveniranju podrazumjevaju razvijanje strategija kojima će se omogućiti djeci s cerebralnom paralizom da u punoj mjeri iskoriste mogućnosti koje svakodnevne školske aktivnosti pružaju u pogledu aktivnog socijalnog uključivanja.

Keywords

socijalna integracija; onesposobljenost; vršnjaci

Hrčak ID:

79597

URI

https://hrcak.srce.hr/79597

Publication date:

20.3.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.626 *