Preliminary communication
GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE
Zdenko Braičić
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia
Full text: croatian pdf 221 Kb
page 165-185
downloads: 770
cite
APA 6th Edition
Braičić, Z. (2012). GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE. Croatian Journal of Education, 14 (1), 165-185. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/79601
MLA 8th Edition
Braičić, Zdenko. "GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE." Croatian Journal of Education, vol. 14, no. 1, 2012, pp. 165-185. https://hrcak.srce.hr/79601. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Braičić, Zdenko. "GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE." Croatian Journal of Education 14, no. 1 (2012): 165-185. https://hrcak.srce.hr/79601
Harvard
Braičić, Z. (2012). 'GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE', Croatian Journal of Education, 14(1), pp. 165-185. Available at: https://hrcak.srce.hr/79601 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Braičić Z. GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE. Croatian Journal of Education [Internet]. 2012 [cited 2024 December 22];14(1):165-185. Available from: https://hrcak.srce.hr/79601
IEEE
Z. Braičić, "GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE", Croatian Journal of Education, vol.14, no. 1, pp. 165-185, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/79601. [Accessed: 22 December 2024]
Full text: english pdf 221 Kb
page 165-185
downloads: 569
cite
APA 6th Edition
Braičić, Z. (2012). GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE. Croatian Journal of Education, 14 (1), 165-185. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/79601
MLA 8th Edition
Braičić, Zdenko. "GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE." Croatian Journal of Education, vol. 14, no. 1, 2012, pp. 165-185. https://hrcak.srce.hr/79601. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Braičić, Zdenko. "GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE." Croatian Journal of Education 14, no. 1 (2012): 165-185. https://hrcak.srce.hr/79601
Harvard
Braičić, Z. (2012). 'GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE', Croatian Journal of Education, 14(1), pp. 165-185. Available at: https://hrcak.srce.hr/79601 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Braičić Z. GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE. Croatian Journal of Education [Internet]. 2012 [cited 2024 December 22];14(1):165-185. Available from: https://hrcak.srce.hr/79601
IEEE
Z. Braičić, "GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE", Croatian Journal of Education, vol.14, no. 1, pp. 165-185, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/79601. [Accessed: 22 December 2024]
Abstract
Globalno učenje (globalno obrazovanje) predstavlja pedagoški odgovor na različite aspekte globalizacije u svim životnim sferama. Budući da koncept globalnog učenja zahtijeva interdisciplinarnu koncepciju kurikula, njegove se osnovne ideje ugrađuju u planove i programe različitih nastavnih predmeta. U radu se detaljnije raspravlja o mogućnostima njihova ostvarivanja u nastavi geografije. Naglasak je stavljen na određivanje ciljeva i zadaća nastave geografije, ugrađivanje novih sadržaja u nastavni plan i program, kao i nove metode i modele učenja. U drugom dijelu rada analiziraju se i uspoređuju stavovi učitelja geografije i učenika Gimnazije Sisak o fenomenu globalizacije koji se poučava u nastavi geografije. Rezultati su pokazali da su obje skupine ispitanika upoznate sa suvremenim značajkama globalizacije i njezinim pozitivnim i negativnim stranama. Uočeno je da učenici u osnovi pozitivnije doživljavaju globalizaciju negoli učitelji.
Keywords
globalizacija; zadaće nastave geografije; modeli učenja; stavovi učenika i učitelja geografije
Hrčak ID:
79601
URI
https://hrcak.srce.hr/79601
Publication date:
20.3.2012.
Article data in other languages:
english
Visits: 3.142
*