Skip to the main content

Preliminary communication

GLOBALNO UČENJE ILI OBRAZOVANJE: IZAZOV ZA SUVREMENU NASTAVU GEOGRAFIJE

Zdenko Braičić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 221 Kb

page 165-185

downloads: 770

cite

Full text: english pdf 221 Kb

page 165-185

downloads: 569

cite


Abstract

Globalno učenje (globalno obrazovanje) predstavlja pedagoški odgovor na različite aspekte globalizacije u svim životnim sferama. Budući da koncept globalnog učenja zahtijeva interdisciplinarnu koncepciju kurikula, njegove se osnovne ideje ugrađuju u planove i programe različitih nastavnih predmeta. U radu se detaljnije raspravlja o mogućnostima njihova ostvarivanja u nastavi geografije. Naglasak je stavljen na određivanje ciljeva i zadaća nastave geografije, ugrađivanje novih sadržaja u nastavni plan i program, kao i nove metode i modele učenja. U drugom dijelu rada analiziraju se i uspoređuju stavovi učitelja geografije i učenika Gimnazije Sisak o fenomenu globalizacije koji se poučava u nastavi geografije. Rezultati su pokazali da su obje skupine ispitanika upoznate sa suvremenim značajkama globalizacije i njezinim pozitivnim i negativnim stranama. Uočeno je da učenici u osnovi pozitivnije doživljavaju globalizaciju negoli učitelji.

Keywords

globalizacija; zadaće nastave geografije; modeli učenja; stavovi učenika i učitelja geografije

Hrčak ID:

79601

URI

https://hrcak.srce.hr/79601

Publication date:

20.3.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.142 *