Skip to the main content

Professional paper

Školski pedagog u kurikulumu usmjerenome prema učeniku

Ružica Pažin-Ilakovac ; Faculty of Philosophy in Osijek, Department of Pedagogy


Full text: croatian pdf 810 Kb

page 27-40

downloads: 570

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada analiza zakonskih, teorijskih i praktičnih smjernica koje opisuju ulogu školskog pedagoga u sukonstrukciji kurikuluma usmjerenoga prema učeniku. Analizom i uspoređivanjem ponajprije cilja i zadaća koje pojedini zakonski dokumenti i izabrani autori smatraju glavnima u radu pedagoga, pokušat će se pobliže rasvijetliti njegov razvojni doprinos i sudjelovanje naglašeno u mogućnostima neposrednoga pedagoškoga djelovanja prema učeniku. U prvom su dijelu obrazloženi cilj i opća polazišta, u drugom odrednice humanističkoga kurikuluma, u trećem kurikulum usmjeren prema učeniku i rad školskog pedagoga, a u četvrtome strategije i sadržaji pedagoga u neposrednome radu s učenicima, s osvrtom na stanje i mogućnosti vrednovanja. Analiza je pokazala vidljive, ali i one prikrivene, još nedovoljno afi rmirane mogućnosti proširivanja i produbljivanja neposrednoga djelovanja pedagoga prema učenicima, uz potrebno propitivanje i prestrukturiranje ukupnoga, posebice unutarnjeg, školskog rada. U traženju i određivanju novih uloga svih sudionika suvremenog školskoga kurikuluma iznimno je važno sudjelovanje pedagoga, njegovim prepoznatljivim razvojno-inovacijskim, ali i neposrednim radom, u podršci učenikovu razvoju poštujući kurikulumski duh integracije i partnerstva. Tome bi pridonijelo više istraživanja postojeće prakse u odnosu na teorijskozakonske okvire kao i razvoj sustava vrednovanja rada pedagoga.

Keywords

ciljevi; humanistički kurikulum; odrednice; školski pedagog; učenik

Hrčak ID:

81008

URI

https://hrcak.srce.hr/81008

Publication date:

10.4.2012.

Article data in other languages: english italian

Visits: 3.521 *