Skip to the main content

Professional paper

Važnost praktičnog rada u ostvarivanju prirodoslovne pismenosti

Ivana Dujmović ; "Kman-Kocunar" Primary School


Full text: croatian pdf 685 Kb

page 459-470

downloads: 431

cite


Abstract

Osuvremenjivanje nastavnih programa u osnovnoj školi i integriranje nastavnih sadržaja prirodoslovnih predmeta (Biologija, Kemija i Fizika) osposobit će mlade naraštaje za očuvanje prirodnog i društvenog okoliša. Učenjem prirodoslovnih sadržaja razvija se svjesnost o povezanosti i komplementarnosti odnosa prirodnih znanosti i tehnologije sa suvremenim načinom života; stoga je težnja suvremenog društva svakom pojedincu dati temeljna prirodoznanstvena znanja i vještine, odnosno prirodoznanstveno ga opismeniti i osposobiti za cjeloživotno učenje. Prirodoslovno opismenjavanje postiže se izvedbom različitih oblika praktičnih radova, čime se učenika potiče na samostalnost i kreativnost, stvaranje vlastitog mišljenja, razvijanje sposobnosti promatranja i uočavanja uzročno-posljedičnih veza u prirodi. Primjenom prirodoznanstvenih metoda istraživanja kroz različite oblike praktičnih radova učenike se osposobljuje za prepoznavanje ključnih dijelova znanstvenog istraživanja, pronalaženje novih rješenja, razvija se njihovo kritičko mišljenje i donošenje zaključaka na temelju dokaza. Sudjelovanjem u praktičnom radu učenik stječe osobno iskustvo koje je primjenjivo u stvarnom životu, pri čemu ostvarena prirodoslovna pismenost postaje potreba na svim razinama života, od osobne preko društvene do poslovne.

Keywords

integracija; osnovna škola; praktičan rad; prirodoslovni nastavni predmeti; prirodoslovna pismenost

Hrčak ID:

81729

URI

https://hrcak.srce.hr/81729

Publication date:

28.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.163 *