Original scientific paper
Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva
Stjepan Kovačević
orcid.org/0000-0002-7523-4632
; Faculty of Natural Sciences and Mathematics, Split
Abstract
U radu se razmatra teleološka i pragmatička povezanost umjetničkoga i tehničkog područja odgoja i općeg obveznog obrazovanja. Pritom se kao teorijska okosnica uzima europska tradicija nastavnog predmeta zanatstvo, koja predstavlja didaktičko utjelovljenje umjetnosti i tehnike. S druge strane, nepostojanje takva nastavnog predmeta u hrvatskom osnovnom školstvu utvrđuje se kao problem odgojno-obrazovnog sustava, ali i empirijskog istraživanja. Istraživanjem provedenim na prigodnom uzorku osnovnoškolaca ustanovljena je statistički značajna pozitivna korelacija između uspjeha koji postižu u tehničkoj i likovnoj kulturi (r = 0,433, p < 0,001). Ta povezanost, uz uvažavanje teorijskih konstatacija i pretpostavki, interpretirana je potrebom integriranog pristupa programiranju umjetnosti i tehnike.
Keywords
zanatstvo; umjetnost; likovna kultura; tehnička kultura; kurikulum
Hrčak ID:
81739
URI
Publication date:
28.12.2011.
Visits: 1.548 *