Review article
Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?
Stipe Kekez
; Zagreb
Full text: croatian pdf 218 Kb
page 57-70
downloads: 2.228
cite
APA 6th Edition
Kekez, S. (2011). Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?. FLUMINENSIA, 23 (2), 57-70. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/82455
MLA 8th Edition
Kekez, Stipe. "Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?." FLUMINENSIA, vol. 23, no. 2, 2011, pp. 57-70. https://hrcak.srce.hr/82455. Accessed 20 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Kekez, Stipe. "Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?." FLUMINENSIA 23, no. 2 (2011): 57-70. https://hrcak.srce.hr/82455
Harvard
Kekez, S. (2011). 'Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?', FLUMINENSIA, 23(2), pp. 57-70. Available at: https://hrcak.srce.hr/82455 (Accessed 20 December 2024)
Vancouver
Kekez S. Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?. FLUMINENSIA [Internet]. 2011 [cited 2024 December 20];23(2):57-70. Available from: https://hrcak.srce.hr/82455
IEEE
S. Kekez, "Prezime na prozodijskoj razini kao razlikovni, identifikacijski čimbenik. Kako ga očuvati?", FLUMINENSIA, vol.23, no. 2, pp. 57-70, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/82455. [Accessed: 20 December 2024]
Abstract
U radu se raspravlja o prezimenu na prozodijskoj razini kao razlikovnomu, identifikacijskome čimbeniku. Prezimena se razlikuju prozodijski i zbog tvorbenih odnosno etimoloških razloga, stoga i zato nije riječ o istim prezimenima, pa ni o varijantama. Često se događa da se prezimena jednaka na odsječnoj ali različita na nadodsječnoj razini prilagode dominantnome tipu ili područnome, prestižnome izgovoru. U vremenu naglašivanja i formalizacije različitosti u društvu postavlja se pitanje očuvanja takvih razlika, koji je kriterij i kako očuvati te razlike. Očuvanje se može poticati i u sklopu nastave u osnovnoj školi, a to bi pomoglo svladavanju naglasaka.
Keywords
prezimena; akcentuacija; identifikacija; bilježenje; metodika
Hrčak ID:
82455
URI
https://hrcak.srce.hr/82455
Publication date:
28.2.2012.
Article data in other languages:
english
Visits: 3.331
*