History Teaching, Vol. VIII No. 16 (2), 2010.
Professional paper
Učenje u muzeju
Jovana Milutinović
Abstract
U tekstu se ističe da informalna okruženja poput muzeja pružaju velike potencijale za učenje. Uslovi za učenje u muzejima kao informalnim okruženjima razlikuju se od onih u formalnim vaspitno-obrazovnim institucijama. Učenje u ovakvim okruženjima nije vođeno, usmeravano od nekog spoljašnjeg autoriteta, već je samousmereno, dobrovoljno
i personalno. Ipak, specifična prilika za učenje koju nudi muzej jeste iskustvena (doživljajna) priroda učenja koja se bazira na susretu s realnim predmetima. U novije vreme, konstruktivizam kao teorijska orijentacija postmodernog mišljenja ima veliki uticaj na muzej, a posebno na polje njegovog vaspitno-obrazovnog rada, učenje i prirodu
iskustva u njemu. Konstruktivizam nudi definiciju učenja kao procesa personalne konstrukcije značenja te se naročita pažnja posvećuje znanju i značenjima koje posetioci stvaraju (konstruišu) na osnovu sadržaja muzeja. Socijalni konstrukcionisti dodaju da stvaranje značenja nije samo lična stvar, već da je ono posredovano socijalnim
okruženjem pojedinca. Iskustvo učenja u muzejima se najčešće javlja unutar socijalnog konteksta. Za veliki broj posetioca važan aspekt muzejske posete predstavlja upravo socijalna priroda aktivnosti koja se odvija u njima.
Keywords
muzej; učenje; konstruktivizam
Hrčak ID:
82545
URI
Publication date:
3.6.2012.
Visits: 4.090 *