Preliminary communication
Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture
Dubravka Kuščević
orcid.org/0000-0002-4572-9933
; Faculty of Philosophy, Split, Croatia
Branka Alijev
; Faculty of Philosophy, Split, Croatia
Marija Brajčić
; Faculty of Philosophy, Split, Croatia
Abstract
U provedenom istraživanju orijentirali smo se na dio mediteranskog podneblja te smo u dalmatinskom dijelu tog prostora pokušali istražiti uporabu mediteranskih motiva u nastavi likovne kulture. Rezultati istraživanja i njihova analiza pokazuju sljedeće: učitelji mijenjaju motive u nastavi likovne kulture i pri tome često odabiru upravo mediteranske, koje smatraju važnima za odgoj identiteta djeteta. Pri obradi mediteranskih motiva učitelji se najčešće služe slikarskim i crtačkim tehnikama, a zanemaruju grafi čke i prostornoplastične tehnike likovnog oblikovanja. Učenici dobro prihvaćaju mediteranske motive, no anketirani učitelji smatraju da za uspješnost dječjih radova odabir motiva nije presudan. Većina učitelja u motivaciji se služi izvornom stvarnošću, s time da djecu u
prirodu češće izvode učitelji seoskih i prigradskih škola. Učitelji gradskih i prigradskih škola motive najčešće biraju iz područja prirodnih obilježja, dok učitelji seoskih škola preferiraju narodne običaje i etnografsku baštinu. Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture prema izjavama učitelja kod djece jačaju estetski senzibilitet, osjećaj pripadnosti zajednici, osobni identitet te pozitivan odnos prema umjetničkoj baštini.
Keywords
Mediteran, motivi, učitelj, djeca, nastava likovne kulture, osnovna škola
Hrčak ID:
82589
URI
Visits: 1.641 *