Skip to the main content

Preliminary communication

Nastavnici i društvo znanja: stupanj obaviještenosti i zadovoljstva nastavnika

Šime Pilić ; UNIVERSITY OF SPLIT, FACULTY OF PHILOSOPHY, Croatia
Doris Vrdoljak ; UNIVERSITY OF SPLIT, FACULTY OF PHILOSOPHY, Croatia


Full text: croatian pdf 198 Kb

page 149-158

downloads: 754

cite


Abstract

Danas se i u Europi i u Hrvatskoj, u literaturi i službenim dokumentima, govori o društvu znanja. Takvo društvo uz proizvođače znanja podrazumijeva i njegove “prijenosnike”. Društvena funkcija nastavnika i jest prijenos znanja i kulture sa starijih na mlađe generacije.
U radu se ukratko analiziraju rezultati empirijskog istraživanja čiji je cilj bio utvrditi jesu li nastavnici osnovnih škola dovoljno upoznati sa svrhom i sadržajem HNOS-a, te u kojoj mjeri su zadovoljni svojim poslom i plaćom. Anketno istraživanje provedeno je u rujnu i listopadu 2006. i obuhvatilo je uzorak od 780 nastavnika u srednjoj Dalmaciji. Stupanj zadovoljstva mjeren je na ljestvici od pet stupnjeva. Utvrđeno je da je - u vrijeme anketiranja - sa svrhom i sadržajem HNOS-a 31,8 posto nastavnika bilo dovoljno upoznato, da je njih gotovo 80 posto zadovoljno svojim poslom i samo 24,5 posto svojom plaćom. Utvrđene su razlike s obzirom na dob, radni staž, spol i tip naselja u kojima žive nastavnici, o čemu se potanje govori u ovom radu.

Keywords

društvo znanja; informiranost o HNOS-u; nastavnici; zadovoljstvo plaćom; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID:

82592

URI

https://hrcak.srce.hr/82592

Publication date:

30.6.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.186 *