Skip to the main content

Professional paper

Primjena prirodoznanstvene metode u početnoj nastavi prirodoslovlja

Ivana Križanac
Sandra Lacić orcid id orcid.org/0000-0003-2725-6295 ; OŠ Brodarica, 22 010 Brodarica


Full text: croatian pdf 210 Kb

page 109-120

downloads: 1.139

cite


Abstract

Prema NOK-u (2010.) veći dio odgojno-obrazovnih ciljeva proizlazi upravo iz nastave prirodoslovlja što upućuje na njegovu iznimnu važnost u procesu učenja i poučavanja. Postavlja se pitanje na koji način ili načine realizirati postavljene ciljeve? Prije svega nužno je promisliti što nam je ishodište (sadržaji), Kruženje vode u prirodi kojim putem krenuti (postupci), te što nam je cilj (što želimo postići)? Kako bi nastava prirodoslovlja uistinu bila suvremena kao nužan uvjet potrebno je inicirati i održavati trajnu suradnju razrednih i predmetnih učitelja, te poticati ustrajan i kontinuiran rad na projektima koji bi se iz godine u godinu sadržajno proširivali. Pokusom „Mali planet“ učenicima je kreirana okolina u kojoj otkrivaju koncept koji imenuju pojmovima te njihovu međusobnu povezanost s pojavama koje opisuju. Cilj je bio izbjeći usvajanje sadržaja na razini definiranja i reproduciranja te rutinsko učenje u spoznavanju prirodnih pojava.

Keywords

suvremena nastava prirodoslovlja; odgojno-obrazovni ciljevi; kruženje vode u prirodi; pojmovna nastava; suradnja razrednih i predmetnih učitelja

Hrčak ID:

82755

URI

https://hrcak.srce.hr/82755

Publication date:

30.1.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.797 *