Skip to the main content

Professional paper

Terapijske interpretacije u psihodrami s adolescentima u školskom okruženju

Aleksandra Mindoljević Drakulić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 170 Kb

page 121-132

downloads: 1.231

cite


Abstract

Psihodrama je akcijski oblik grupne psihoterapije. Kao sredstvo izražavanja, osim verbalizacije, primjenjuje pokreta, te govor tijela. Ona je i najinterpretativnija metoda terapije budući da se interpretacija daje putem tzv. režiranja scena i odigravanja problema. Psihodramska terapijsko-iskustvena grupa učenika sedmih/osmih razreda osnovne škole u Zagrebu, trajala je u kontinuitetu dvije školske godine. Rabile su se najčešće psihodramske interpretacije:
dvojnik (dubl), zamjena uloga i zrcaljenje. Unatoč organizacijskim poteškoćama, u grupi je postignut stalni psihoterapijski setting unutar škole, što je članovima grupe pomagalo u emocionalnom sazrijevanju, pripremajući ih na stanovit način za život u svijetu odraslih. Ponavljanjem i odigravanjem sličnih tema smanjivala se anksioznost članova, a vježbanjem uloga i važnošću igre osnaživao se interpretativni karakter psihodramske seanse, čime su adolescenti
stjecali korektivno emocionalno iskustvo.

Keywords

terapijske interpretacije; psihodrama; adolescent; okruženje/setting

Hrčak ID:

82756

URI

https://hrcak.srce.hr/82756

Publication date:

30.1.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.721 *