Skip to the main content

Review article

Komparativna analiza nastavnih planova i programa predmeta prirode i društva u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji

Mirjana Boras ; OŠ Malešnica, Zagreb


Full text: croatian pdf 627 Kb

page 85-105

downloads: 4.103

cite


Abstract

Kraj prošloga i početak ovoga stoljeća obilježavaju brojne političke i gospodarske promjene, tehnološki napredak i snažan razvoj informatičkoga znanja. Takva zbivanja odražavaju se i u sustavima obrazovanja, pa nisu mimoišla ni Republiku Hrvatsku ni Republiku Sloveniju.
Promjenama u sustavu odgoja i obrazovanja navedenih zemalja uvode se inovacije što se posebno očituje u izradi nastavnih planova i programa. Komparativnom analizom hrvatskoga Nastavnog plana i programa (2006.) i slovenskoga Nastavnog plana (1998.) za analogne predmete Priroda i društvo i Upoznavanje okoline analizira se kako su se navedene promjene odrazile na bitne sastavnice ovih nastavnih planova i programa (opseg nastavnoga plana, organizaciju i strukturu nastavnih sadržaja te ciljeve nastave). Vidljivo je da je učinjen pomak kojim se nastava prirode i društva nastoji osuvremeniti i više usmjeriti na učenika, kao i potreba da se kroz sadržaje konkretnije razvija međuodnos dijete – priroda – društvo.

Keywords

nastavni plan i program; Priroda i društvo; suvremena nastava; Upoznavanje okoline; usmjerenost na učenika

Hrčak ID:

82838

URI

https://hrcak.srce.hr/82838

Publication date:

15.1.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 5.113 *