Skip to the main content

Original scientific paper

Uloga kućnih ljubimaca u socioemocionalnom  razvoju djece školskog uzrasta

Sanja Smojver-Ažić orcid id orcid.org/0000-0002-4389-6463 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Zorica Topalović ; Osnovna škola Rivarela i Talijanska osnovna škola, Novigrad


Full text: croatian pdf 470 Kb

page 171-194

downloads: 1.900

cite


Abstract

Rezultati istraživanja potvrđuju kako je odrastanje uz kućnoga ljubimca povezano sa socioemocionalnim razvojem djece. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos u kojemu stoje privrženost majci, privrženost kućnomu ljubimcu i empatija, socijalna kompetencija i usamljenost. U istraživanju je sudjelovalo 480 učenika četvrtoga, šestoga i osmoga razreda osnovnih škola u Istri (226 djevojčica i 254 dječaka) te njihovi roditelji. U ispitanom uzorku 63 % djece ima
jednoga ili više kućnih ljubimaca.
Djeca koja su visoko privržena kućnomu ljubimcu percipiraju veće povjerenje prema majci, dok djeca koja su nisko privržena kućnomu ljubimcu pokazuju najviši stupanj otuđenja od majke.
Rezultati upućuju na postojanje značajnog efekta privrženosti kućnomu ljubimcu za empatiju i usamljenost. Djeca visoko privržena kućnomu ljubimcu pokazuju veću empatiju, u odnosu na djecu koja su slabije privržena kućnomu ljubimcu i djece koja nemaju kućnoga ljubimca. Djevojčice visoko privržene kućnomu ljubimcu koje pohađaju 8. razred značajno su usamljenije od svih ostalih djevojčica, bez obzira na razred i privrženost kućnomu ljubimcu.

Keywords

privrženost; kućni ljubimci; socijalna kompetencija; usamljenost i emocionalna empatija

Hrčak ID:

82846

URI

https://hrcak.srce.hr/82846

Publication date:

15.4.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.201 *