Skip to the main content

Original scientific paper

Spolne razlike u taktikama manipulacije - istraživanje parova blizanaca

Ana Butković ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Denis Bratko orcid id orcid.org/0000-0002-2482-4413 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 578 Kb

page 271-280

downloads: 893

cite


Abstract

Dosadašnja istraživanja taktika manipulacije koja su se bavila spolnim razlikama uglavnom su pokazala da ih žene češće koriste nego muškarci. U ovom istraživanju željeli smo provjeriti koriste li muškarci i žene u različitoj mjeri određene taktike manipulacije kad žele manipulirati osobe istog nasuprot različitog spola. Podaci su prikupljeni na 678 pojedinaca odnosno 339 parova blizanaca koji su ispunili mjerni instrument za ispitivanje taktika manipulacije. Od toga je 170 njih izvještavalo o korištenju taktika manipulacije prema osobi istog muškog spola, 280 prema osobi istog ženskog spola, a 228 prema osobi suprotnog spola. Za svakog sudionika izračunata su četiri rezultata: za indirektne taktike za prisiljavanje, direktne taktike, indirektne taktike za podilaženje, te ukupni rezultat. Provedena je analiza varijanci s četiri kontrasta: usporedba muškaraca nasuprot žena bez obzira na spol ciljne publike, muškaraca prema muškarcima nasuprot muškaraca prema ženama, žena prema ženama nasuprot žena prema muškarcima, te prema istom nasuprot suprotnog spola. Rezultati su pokazali da žene općenito više koriste taktike manipulacije nego muškarci te da se direktne taktike više koriste prema suprotnom spolu. Jedino za indirektne taktike za podilaženje nisu pronađene spolne razlike. Rezultati istraživanja upućuju da se obrazac korištenja taktika manipulacije razlikuje ovisno i o spolu osobe koja manipulira i o spolu osobe koja se manipulira.

Keywords

taktike manipulacije; spolne razlike

Hrčak ID:

82953

URI

https://hrcak.srce.hr/82953

Publication date:

15.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.242 *