Skip to the main content

Review article

Uspostavljanje i održavanje discipline u suvremenoj školi: uloga preventive i aktivne participacije učenika

Mateja Pšunder ; FAculty of Philosophy, University of Maribor



Abstract

Polazište članka predstavlja jedan od temeljnih problema suvremene škole – problem discipline. U članku prikazujemo zašto pitanje vezano uz uspostavljanje i održavanje discipline u školi zaslužuje posebnu pozornost. Pri tom smo ga temeljili na dva temeljna cilja discipline – kratkoročnom i dugoročnom cilju. Kao važno polazište za uspostavljanje i održavanje discipline u suvremenoj školi naglašavamo značaj preventive te aktivnu participaciju učenika. Vrijednost preventive iskazuje se tako da pomaže u sprečavanju disciplinskih problema, što je učinkovitije od otklanjanja već nastalih problema. Aktivna participacija učenika igra važnu ulogu ne samo u razvoju autonomije i odgovornosti učenika, već učenicima istovremeno daje praktična iskustva za život u demokratskom društvu.

Keywords

disciplina; škola; kontrola; samokontrola

Hrčak ID:

83459

URI

https://hrcak.srce.hr/83459

Publication date:

2.5.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 1.495 *