Review article
https://doi.org/10.32728/MO.07.2.2012.12
POUČAVANJE KONCEPTA JEDNINE I MNOŽINE IMENICA U NASTAVI ENGLESKOGA JEZIKA U RANOJ DOBI
Ester Vidović
; Faculty of Teacher Education, Rijeka (Croatia)
Morana Drakulić
; Faculty of Teacher Education, Rijeka (Croatia)
Abstract
Gramatika se, prema načelima suvremenih metoda poučavanja stranoga jezika u ranoj dobi, poučava postupnim uvođenjem elemenata gramatike putem raznovrsnih aktivnosti u nastavi engleskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole. Gramatička kategorija čije usvajanje rezultira učestalim greškama u populaciji učenika nižih razreda osnovne škole jest množina imenica nepravilne tvorbe. Najzastupljenija metoda u poučavanju stranoga jezika u ranoj dobi je metoda poučavanja pokretom (Total Physical Response, skraćeno TPR). Prema načelima ove metode nastavnici stranoga jezika u ranoj dobi trebali bi pomoći učenicima u ostvarivanju nekoliko ciljeva: razvijanju vještina slušanja i govorenja, uključivanju pokreta u aktivnosti u nastavi i povećanju učeničkoga angažmana u raznovrsnim aktivnostima. Svi navedeni ciljevi mogu se, prema mišljenju većine razvojnih psihologa kao i metodičara nastave engleskoga kao stranoga jezika/ engleskoga za govornike drugih jezika, ostvariti ako se kategorija množine imenica proučava u kombinaciji pjesmica i igara, koje su pristupačne djeci mlađe osnovnoškolske dobi. Cilj ovoga rada jest upućivanje na važnost nastavnika u fazi proceduralizacije, tj. ispravljanju pogrešaka do kojih dolazi uporabom pogrešnih oblika imenica u množini, naročito kod imenica nepravilne tvorbe, i to putem aktivnosti koje uključuju igru i pjesmu. Kombinacijom pjesmica i igara koje uključuju pokret i povećano sudjelovanje učenika, ovi se sadržaji mogu učinkovito usvajati tek s naznakama gramatičkog metajezika, s obzirom da se on sustavno poučava u kasnijim fazama učenja engleskoga jezika.
Keywords
gramatika; metoda poučavanja pokretom; proceduralizacija; pjesmica; igra; jednina i množina imenica
Hrčak ID:
83754
URI
Publication date:
23.6.2012.
Visits: 6.696 *