Skip to the main content

Original scientific paper

Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi

Joško Sindik ; Zagreb Institute of Antropology
Tomislav Miljak ; Maslačak Kindergarten, Zagreb
Ranka Đunđenac ; Ivanić Grad Kindergarten


Full text: croatian pdf 254 Kb

page 13-31

downloads: 2.646

cite


Abstract

Dispozicije stilova učenja određuju načine kako djelujemo u svijetu koji nas okružuje, kako ćemo nešto napraviti, kako ćemo komunicirati i kako ćemo nešto naučiti. Konstruirali smo mjerni instrument za procjenu dispozicija učenja predškolskoga djeteta. Glavni cilj istraživanja bila je preliminarna provjera upotrebljivosti skale procjene dispozicija stilova učenja. U ispitivanju smo koristili prigodni uzorak od ukupno 135 djece predškolske dobi (69 djevojčica i 66 dječaka), redovitih polaznika dječjeg vrtića, dobnog
raspona od četvrte do sedme godine života. Odgojiteljice su svako dijete procjenjivale primjenom skale procjene dispozicija stilova učenja. Kako bismo utvrdili strukturu dimenzija u osnovi različitih skupova varijabli istraživanja, koristili smo metodu glavnih komponenata. Utvrdili smo čestice koje zadovoljavajuće saturiraju svaku latentnu dimenziju skale, a odgovaraju svakoj od pet dispozicija stilova učenja: kretanje, organiziranje, otkrivanje, interakcija, te stvaranje. Također, pronašli smo i statistički značajne pozitivne povezanosti između dispozicija otkrivanja s kretanjem i organiziranjem, te interakcije s organiziranjem, kao i negativne korelacije između dispozicije kretanja s interakcijom i stvaranjem. Spolne razlike u zastupljenosti pojedinih dispozicija stilova učenja pronašli smo u dispoziciji kretanja (veći rezultati dječaka), te u dispozicijama organiziranja i interakcije (veći rezultati djevojčica).

Keywords

dispozicije stilova učenja; mjerni instrument; latentne dimenzije

Hrčak ID:

83883

URI

https://hrcak.srce.hr/83883

Publication date:

4.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.733 *