Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.21.2.12
"AMERIKANIZACIJA" BEZ TRIVIJALIZACIJE: ANALIZA NOVINSKOG IZVJEŠTAVANJA O PREDIZBORNOJ KAMPANJI VESNE PUSIĆ 2009. GODINE
Katarina BREČIĆ
; RTL Croatia, Zagreb
Lana MILANOVIĆ
; Lana MILANOVIĆ Association for Promotion of Human Rights and Media Freedoms – Cenzura Plus, Split
Maja ŠIMUNJAK
; University of East Anglia, Norwich
Abstract
Predizborne kampanje u demokracijama diljem svijeta
postale su sve sličnije, a trendovi koji ih prate nazivaju se
trendovima "amerikanizacije". Cilj ovog istraživanja bio je
utvrditi prisutnost tih trendova u hrvatskim dnevnim novinama
te provjeriti dovodi li "amerikanizirana" kampanja nužno do
trivijalizacije političkoga diskursa. Istraživanje je provedeno
analizom sadržaja novinskog izvještavanja o predizbornoj
kampanji Vesne Pusić 2009. godine. Analiza je dokazala
prisutnost mnogih trendova "amerikanizacije" u novinskom
izvještavanju, ali i u izjavama Vesne Pusić. No, s obzirom na to
da je komunikacija V. Pusić ostala fokusirana na aktualnim
društveno-političkim pitanjima, zaključak koji se nameće jest da
politička komunikacija kandidata može biti "amerikanizirana", ali
u isto vrijeme ostati sadržajna i ne trivijalizirati politički diskurs, pa
možda i pozitivno djelovati na zainteresiranost građana za
politiku.
Keywords
predsjednički izbori; Vesna Pusić; "amerikanizacija"; analiza sadržaja
Hrčak ID:
84547
URI
Publication date:
1.4.2012.
Visits: 3.815 *