Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.21.2.12

"AMERIKANIZACIJA" BEZ TRIVIJALIZACIJE: ANALIZA NOVINSKOG IZVJEŠTAVANJA O PREDIZBORNOJ KAMPANJI VESNE PUSIĆ 2009. GODINE

Katarina BREČIĆ ; RTL Hrvatska, Zagreb
Lana MILANOVIĆ ; Udruga za promicanje ljudskih prava i medijskih sloboda – Cenzura Plus, Split
Maja ŠIMUNJAK ; Sveučilište East Anglia, Norwich


Puni tekst: hrvatski pdf 310 Kb

str. 523-544

preuzimanja: 1.915

citiraj


Sažetak

Predizborne kampanje u demokracijama diljem svijeta
postale su sve sličnije, a trendovi koji ih prate nazivaju se
trendovima "amerikanizacije". Cilj ovog istraživanja bio je
utvrditi prisutnost tih trendova u hrvatskim dnevnim novinama
te provjeriti dovodi li "amerikanizirana" kampanja nužno do
trivijalizacije političkoga diskursa. Istraživanje je provedeno
analizom sadržaja novinskog izvještavanja o predizbornoj
kampanji Vesne Pusić 2009. godine. Analiza je dokazala
prisutnost mnogih trendova "amerikanizacije" u novinskom
izvještavanju, ali i u izjavama Vesne Pusić. No, s obzirom na to
da je komunikacija V. Pusić ostala fokusirana na aktualnim
društveno-političkim pitanjima, zaključak koji se nameće jest da
politička komunikacija kandidata može biti "amerikanizirana", ali
u isto vrijeme ostati sadržajna i ne trivijalizirati politički diskurs, pa
možda i pozitivno djelovati na zainteresiranost građana za
politiku.

Ključne riječi

predsjednički izbori; Vesna Pusić; "amerikanizacija"; analiza sadržaja

Hrčak ID:

84547

URI

https://hrcak.srce.hr/84547

Datum izdavanja:

1.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.815 *