Skip to the main content

Preliminary communication

Integrirana marketinška komunikacija u visoko kategoriziranim hotelima Dalmacije: istraživanje iz perspektive menadžera i gostiju

Maja Šerić orcid id orcid.org/0000-0002-7799-2592 ; University of Valencia
Irene Gil Saura orcid id orcid.org/0000-0002-5758-0806 ; University of Valencia


Full text: english pdf 147 Kb

page 67-83

downloads: 1.963

cite


Abstract

Iako se primjena integrirane marketinške komunikacije (IMK) istražuje u različitim kontekstima i zemljama diljem svijeta,ipak su potrebni novi doprinosi za afirmaciju koncepta. Konkretno, u turističkom je sektoru provedeno vrlo malo istraživanja na temu integracije marketinških komunikacija. Osim toga, prethodne su se studije uglavnom usredotočile na mišljenja menadžera zanemarujući potrošačevu percepciju IMK. Cilj ovog istraživačkog rada jest podrobnije razraditi koncept IMK u turističkom sektoru, posebno u hotelima u Dalmaciji, iz dvojne perspektive menadžera i gostiju. U tu svrhu tijekom travnja i svibnja 2010. godine ispitani su menadžeri 15 visoko kategoriziranih hotela Dalmacije i njihovih 118 gostiju. Rezultati deskriptivne statističke analize otkrili su visok stupanj primjene IMK u hotelima i visok stupanj njezine percepcije od strane gostiju. Međutim, Mann-Whitney U test pokazao je male, ali statistički značajne razlike među procjenama menadžera i gostiju o primjeni IMK. Rezultati ovoga rada pružaju korisne informacije menadžerima hotela koji posluju na sve konkurentnijem tržištu, gdje tradicionalni marketinški pristupi više nisu dovoljni da bi se razlikovali od konkurencije. Prema tome, IMK treba biti razmotren kao novi pristup koji će hotelima omogućiti stjecanje konkurentske prednosti.

Keywords

integrirana marketinška komunikacija; menadžeri; gosti; visoko kategorizirani hoteli; Dalmacija

Hrčak ID:

85628

URI

https://hrcak.srce.hr/85628

Publication date:

11.7.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.660 *