Market-Tržište, Vol. 24 No. 1, 2012.
Preliminary communication
Mjerenje uspješnosti tzv. "uradi sam" prodajnih lanaca u Rumunjskoj tijekom ekonomske krize
Mónika-Anetta Alt
orcid.org/0000-0001-9687-3372
; Babes-Bolyai University, Faculty of Economics and Business Administration
Abstract
Predmet rada je mjerenje uspješnosti tzv. „uradi sam” prodavaonica u Rumunjskoj u razdoblju od 2007. do 2010. godine. Uzorak obuhvaća svih 10 maloprodajnih lanaca tzv. „uradi sam” prodavaonica prisutnih na rumunjskom tržištu u navedenom razdoblju. Za potrebe istraživanja korištena je metoda Data Envelopment Analysis (DEA). DEA model uključuje tri varijable, odnosno dva inputa (dugotrajnu imovinu i prosječan broj zaposlenika) i jedan output (prihod). Rezultati DEA analize pokazuju visoku razinu učinkovitosti ovih prodavaonica na rumunjskom tržištu za vrijeme ekonomske krize. Srednja vrijednost tehničke učinkovitosti kreće se od 0,829 do 0,904. Prema rezultatima istraživanja, domaći tzv. “uradi sam” maloprodajni lanac Dedeman nadmašuje inozemnu konkurenciju u analiziranom vremenskom razdoblju. To je ujedno bio jedan od najuspješnijih lanaca tzv. „uradi sam“ prodavaonica na tržištu u 2010. godini. U radu su ukratko prikazane strategije ulaska na tržište i razvoja učinkovitih poduzeća. Prema saznanjima autora, u radu je prvi puta primijenjena DEA metoda u mjerenju uspješnosti na tržištu tzv. „uradi sam“ prodavaonica u Rumunjskoj.
Keywords
mjerenje uspješnosti, „uradi sam” prodavaonice; DEA; benchmark; kriza; Rumunjska
Hrčak ID:
85629
URI
Publication date:
11.7.2012.
Visits: 2.143 *