Skip to the main content

Preliminary communication

Mjerenje uspješnosti tzv. "uradi sam" prodajnih lanaca u Rumunjskoj tijekom ekonomske krize

Mónika-Anetta Alt orcid id orcid.org/0000-0001-9687-3372 ; Babes-Bolyai University, Faculty of Economics and Business Administration


Full text: english pdf 174 Kb

page 85-102

downloads: 991

cite


Abstract

Predmet rada je mjerenje uspješnosti tzv. „uradi sam” prodavaonica u Rumunjskoj u razdoblju od 2007. do 2010. godine. Uzorak obuhvaća svih 10 maloprodajnih lanaca tzv. „uradi sam” prodavaonica prisutnih na rumunjskom tržištu u navedenom razdoblju. Za potrebe istraživanja korištena je metoda Data Envelopment Analysis (DEA). DEA model uključuje tri varijable, odnosno dva inputa (dugotrajnu imovinu i prosječan broj zaposlenika) i jedan output (prihod). Rezultati DEA analize pokazuju visoku razinu učinkovitosti ovih prodavaonica na rumunjskom tržištu za vrijeme ekonomske krize. Srednja vrijednost tehničke učinkovitosti kreće se od 0,829 do 0,904. Prema rezultatima istraživanja, domaći tzv. “uradi sam” maloprodajni lanac Dedeman nadmašuje inozemnu konkurenciju u analiziranom vremenskom razdoblju. To je ujedno bio jedan od najuspješnijih lanaca tzv. „uradi sam“ prodavaonica na tržištu u 2010. godini. U radu su ukratko prikazane strategije ulaska na tržište i razvoja učinkovitih poduzeća. Prema saznanjima autora, u radu je prvi puta primijenjena DEA metoda u mjerenju uspješnosti na tržištu tzv. „uradi sam“ prodavaonica u Rumunjskoj.

Keywords

mjerenje uspješnosti, „uradi sam” prodavaonice; DEA; benchmark; kriza; Rumunjska

Hrčak ID:

85629

URI

https://hrcak.srce.hr/85629

Publication date:

11.7.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.143 *