Preliminary communication
UTJECAJ VELIČINE PODUZEĆA NA USPJEH PREUZIMANJA
DAVOR FILIPOVIĆ
Abstract
Respektirajući činjenicu kako brojna spajanja i preuzimanja nisu ostvarila planirane
sinergije i rezultate te uzimajući u obzir da na uspjeh preuzimanja utječu brojne organizacijske
varijable poput menadžmenta, strategije, strukture, korporativne kulture, veličine poduzeća
i dr., glavni cilj ovoga rada je analizirati utjecaj veličine poduzeća na uspjeh preuzimanja.
Uspješno preuzimanje je definirano kao preuzimanje u kojem poduzeće-meta u razdoblju nakon
preuzimanja posluje uspješnije nego što je poslovalo u razdoblju prije preuzimanja. Na uzorku
od 43 preuzeta poduzeća u okviru empirijskog istraživanja testirana je i dokazana hipoteza koja
glasi: što je manji relativni odnos veličine preuzetog poduzeća, u odnosu na preuzimatelja, to je
uspješnost poslovanja preuzetog poduzeća bolja.
Keywords
spajanja; preuzimanja; uspjeh preuzimanja; veličina poduzeća; Republika Hrvatska
Hrčak ID:
86645
URI
Publication date:
15.6.2012.
Visits: 6.880 *