Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UTJECAJ VELIČINE PODUZEĆA NA USPJEH PREUZIMANJA

DAVOR FILIPOVIĆ


Puni tekst: engleski pdf 393 Kb

str. 435-444

preuzimanja: 5.304

citiraj


Sažetak

Respektirajući činjenicu kako brojna spajanja i preuzimanja nisu ostvarila planirane
sinergije i rezultate te uzimajući u obzir da na uspjeh preuzimanja utječu brojne organizacijske
varijable poput menadžmenta, strategije, strukture, korporativne kulture, veličine poduzeća
i dr., glavni cilj ovoga rada je analizirati utjecaj veličine poduzeća na uspjeh preuzimanja.
Uspješno preuzimanje je definirano kao preuzimanje u kojem poduzeće-meta u razdoblju nakon
preuzimanja posluje uspješnije nego što je poslovalo u razdoblju prije preuzimanja. Na uzorku
od 43 preuzeta poduzeća u okviru empirijskog istraživanja testirana je i dokazana hipoteza koja
glasi: što je manji relativni odnos veličine preuzetog poduzeća, u odnosu na preuzimatelja, to je
uspješnost poslovanja preuzetog poduzeća bolja.

Ključne riječi

spajanja; preuzimanja; uspjeh preuzimanja; veličina poduzeća; Republika Hrvatska

Hrčak ID:

86645

URI

https://hrcak.srce.hr/86645

Datum izdavanja:

15.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.880 *