Original scientific paper
Poznavanje temeljnih vrijednosti interkulturalizma u kontekstu provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja
Vesna Bedeković
; College of Management in Tourism and IT in Virovitica
Abstract
Interkulturalizam, kao suvremeni koncept otvoren stalnim propitivanjima i prilagodbi promjenama s kojima se suočava današnje društvo, obilježeno migracijama na globalnoj razini i susretima pripadnika različitih kultura, religija, jezika i svjetonazora, svoju primjenu temelji na provedbi interkulturalnih načela i promicanju temeljnih vrijednosti interkulturalizma u različitim područjima ljudskih djelatnosti, među kojima obrazovanje ima značajno mjesto. Rezultati empirijskog istraživanja provedenoga na uzorku 1320 studenata prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Federaciji BiH, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj upozorili su na statistički značajnu povezanost između stupnja poznavanja temeljnih vrijednosti interkulturalizma i sociodemografskih karakteristika ispitanika. Općenito, ispitanici posjeduju osnovna znanja temeljnih karakteristika interkulturalizma, pri čemu se poznavanje vrijednosti koje promiču interkulturalni odgoj i obrazovanje kreće u okvirima osnovnih načela interkulturalnog odgoja i obrazovanja utemeljenih na ravnopravnom prihvaćanju kulturno različitih pojedinaca i skupina, izbjegavanju etnocentrizma i suprotstavljanju svim oblicima diskriminacije, rasizma i ksenofobije, smanjenju stereotipa i predrasuda te na razvijanju interkulturalnog odgoja i obrazovanja kao procesa suradnje, stvaranja zajedničkih vrijednosti i međusobnog obogaćivanja utemeljenoga na doživljaju različitosti kao prilike za učenje.
Keywords
različitosti; interkulturalizam; interkulturalna načela; temeljne vrijednosti interkulturalizma
Hrčak ID:
86894
URI
Publication date:
10.9.2012.
Visits: 2.663 *