Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.21.3.06
Ličnost i kognitivne sposobnosti kao prediktori akademskog uspjeha studenata sveučilišta
Helena SMRTNIK VITULIĆ
; Faculty of Education, Ljubljana
Simona PROSEN
; Faculty of Education, Ljubljana
Abstract
Pet velikih dimenzija ličnosti i specifične kognitivne sposobnosti studenata upotrijebljene su u ovoj studiji za predviđanje njihova akademskog uspjeha: prosjek ocjena i ocjena iz pojedinih kolegija. Dvije generacije studenata prve godine fakulteta sudjelovale su u istraživanju: 203 studenta razredne nastave i 80 studenata socijalne pedagogije. Hijerarhijskom regresijskom analizom, neverbalne su kognitivne sposobnosti, uključene u prvom koraku analize, objasnile 4% varijance ocjena iz "znanosti i matematike" studenata razredne nastave, dok su verbalne kognitivne sposobnosti objasnile 7% varijance prosjeka ocjena studenata socijalne pedagogije. Pet velikih dimenzija ličnosti, koje su uključene u drugom koraku analize, značajno su poboljšale predviđanje ocjena iz "psihologije i didaktike" studenata razredne nastave i ukupnih ocjena studenata socijalne pedagogije, u odnosu na predviđanja koja se temelje samo na testovima kognitivnih sposobnosti. Među pet velikih dimenzija ličnosti, mjerenih uz pomoć BFQ (Caprara i sur., 1997.), savjesnost je bila jedini značajan prediktor pojedinih ocjena za studente obiju skupina.
Keywords
akademski uspjeh; studenti; kognitivna sposobnost; ličnost; pet velikih dimenzija
Hrčak ID:
90296
URI
Publication date:
18.10.2012.
Visits: 6.582 *