Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5559/di.21.3.06

Ličnost i kognitivne sposobnosti kao prediktori akademskog uspjeha studenata sveučilišta

Helena SMRTNIK VITULIĆ ; Faculty of Education, Ljubljana
Simona PROSEN ; Faculty of Education, Ljubljana


Full text: english pdf 195 Kb

page 715-732

downloads: 3.688

cite


Abstract

Pet velikih dimenzija ličnosti i specifične kognitivne sposobnosti studenata upotrijebljene su u ovoj studiji za predviđanje njihova akademskog uspjeha: prosjek ocjena i ocjena iz pojedinih kolegija. Dvije generacije studenata prve godine fakulteta sudjelovale su u istraživanju: 203 studenta razredne nastave i 80 studenata socijalne pedagogije. Hijerarhijskom regresijskom analizom, neverbalne su kognitivne sposobnosti, uključene u prvom koraku analize, objasnile 4% varijance ocjena iz "znanosti i matematike" studenata razredne nastave, dok su verbalne kognitivne sposobnosti objasnile 7% varijance prosjeka ocjena studenata socijalne pedagogije. Pet velikih dimenzija ličnosti, koje su uključene u drugom koraku analize, značajno su poboljšale predviđanje ocjena iz "psihologije i didaktike" studenata razredne nastave i ukupnih ocjena studenata socijalne pedagogije, u odnosu na predviđanja koja se temelje samo na testovima kognitivnih sposobnosti. Među pet velikih dimenzija ličnosti, mjerenih uz pomoć BFQ (Caprara i sur., 1997.), savjesnost je bila jedini značajan prediktor pojedinih ocjena za studente obiju skupina.

Keywords

akademski uspjeh; studenti; kognitivna sposobnost; ličnost; pet velikih dimenzija

Hrčak ID:

90296

URI

https://hrcak.srce.hr/90296

Publication date:

18.10.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 6.427 *