Skip to the main content

Preliminary communication

ART-VEKSILOLOGIJA DOMAĆEGA POSTSOCIJALIZMA ILI ZASTAVA KAO SUBVERZIVAN UMJETNIČKI SIMBOL

Suzana Marjanić orcid id orcid.org/0000-0002-6158-3006 ; Institute of Ethnology and Folklore Research, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 683 Kb

page 157-183

downloads: 1.510

cite

Full text: english pdf 148 Kb

page 183-183

downloads: 358

cite


Abstract

U članku promatram subverzivnu uporabu zastava kao izložbenoga i izvedbenoga simbola u radovima domaćih umjetnika/ica od postsocijalističkih, korporativno-kapitalističkih, tranzicijskih devedesetih, s naglaskom na razdoblju od 2005. – Cvijanovićeve naci EU zastave – do 2011. godine, zaključno sa zastavom Republike Agrokor kako su je osmislile novinarke H-Altera Mašenjka Bačić i Tamara Opačić, odnosno do bijele, potopljene hrvatske zastave Bojana Šumonje (Underwater Flag, 2012). Zamjetno je pritom da umjetnici zastavu rabe kao subverzivno sredstvo ironizacije političke moći na vlasti – i to kao fiktivne, demontažne alegorijske zastave (primjerice Nemanja Cvijanović, Nada Prlja, Mašenjka Bačić i Tamara Opačić, Zoran Pavelić, Božidar Jurjević, Bojan Šumonja); nadalje, kao realne zastave (npr. zastave i grbovi Marka Markovića, zastave u predstavama Timbuktu i Mauzer Boruta Šeparovića, slučaj Janšine/Hrvatinove zastave) ili pak kao utopijske zastave (patchwork zastava Roberta Sošića te Božja zastava Tomislava Brajnovića i njegova oca Marčela Brajnovića).

Keywords

zastava; izložbena i izvedbena zastava; aktivistička umjetnost; postsocijalizam; antropologija umjetnosti

Hrčak ID:

93675

URI

https://hrcak.srce.hr/93675

Publication date:

14.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.846 *