Skip to the main content

Review article

Slika žene u »starom feminizmu« i u novom feminizmu Ivana Pavla II. i Benedikta XVI.

Marijo Volarević orcid id orcid.org/0000-0002-5986-2225 ; Chatolic Faculty of Theology, University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 183 Kb

page 51-63

downloads: 1.076

cite

Full text: english pdf 183 Kb

page 63-63

downloads: 1.904

cite


Abstract

U članku se autor bavi fenomenom feminizma i slikom žene kakvu feminizam prikazuje kroz svoje povijesne faze. U prvome dijelu, polazeći od povijesti feminizma, autor prati mijenjanje slike žene u svakoj od pojedinih faza. Posebno se osvrće na problematiku tumačenja naravi i kulture, roda i spola, u drugome i trećem
valu feminizma u kojima je pod utjecajima postmoderne i rodne teorije došlo do dekonstrukcije naravne slike žene. Naime, dok s jedne strane postmoderni feminizam (postfeminizam) dovodi u pitanje postojanja kategorije žene kao takve ističući da ne postoji žena (ut sic) nego postoji kategorija ženā (bjelkinje, crnkinje, lezbijke, heteroseksualne itd.), s druge strane, rodna teorija kategoriju žene smatra proizvodom kulture. U drugome dijelu rada, autor prema novijoj katoličkoj biblijsko–teološkoj antropologiji Ivana Pavla II. i Benedikta XVI. tumači naravnu sliku žene. Na kraju, imajući u vidu sliku žene prema »staromu feminizmu«, kao i utjecaj rodne teorije na naravnu sliku žene, autor u novome feminizmu vidi mogući put ne samo u očuvanju naravne slike žene, nego i mogućnost stvaranja drugačije kulture, kulture u kojoj žena ne bi bila diskriminirana.

Keywords

stari feminizam; novi feminizam; postfeminizam; postmoderna; rodna teorija; rod/spol; narav/kultura; genij žene; slika žene

Hrčak ID:

94038

URI

https://hrcak.srce.hr/94038

Publication date:

15.1.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 5.467 *