Skip to the main content

Original scientific paper

POLITIČKO KOMUNICIRANJE I KREIRANJE JAVNOSTI

Zoran Jevtović ; Faculty of Philosophy, University of Nis, Nis, Serbia
Dragana Pavlović ; Faculty of Philosophy, University of Nis, Nis, Serbia
Tatjana Vulić ; Faculty of Philosophy, University of Nis, Nis, Serbia


Full text: english pdf 437 Kb

page 278-286

downloads: 1.265

cite


Abstract

Politička komunikacija je suštinski element suvremene demokracije, što u vremenima transformirane javnosti i digitaliziranih medijskih struktura vodi sofisticiranim procesima upravljanja javnostima. Novi oblici naracije otkrivaju dominantan sadržaj: tekst se mijenja estetiziranom slikom, kritička dubina – narcisoidnom površinom, a čvrsta argumentacija i novinarska istraživanja povlače se pred marketinškim uvjeravanjima, spinovima i tabloidizacijom. Analizirajući dnevni tisak u Srbiji autori zaključuju kako se ona dobrovoljno posipa zlatnom prašinom PR službi i agencija, posredujući stvarnost u kojoj žive moćne elite i bogati oglašivači, ali ne i obični građani, osiromašeni i zabrinuti za budućnost. Umjesto “Argusovog oka” javnosti tisak sve više postaje oglasna ploča političkih stranaka i prikrivenih tajkuna, poligon za blaćenje i diskreditiranje ideoloških protivnika. Referentni politički okvir kreira se daleko iza kulisa javnosti, pa se može zaključiti da je srpsko društvo još uvijek udaljeno od participativnog modela demokracije, sa sveobuhvatnim učešćem građana koji procesima slobodno formiranog mišljenja i volje mijenjaju zajednicu radi općeg dobra.

Keywords

komuniciranje; propaganda; PR; upravljanje informacijama; civilno društvo; novo novinarstvo

Hrčak ID:

94306

URI

https://hrcak.srce.hr/94306

Publication date:

26.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.487 *