Skip to the main content

Review article

UPRAVLJANJE WEB KOMUNIKACIJOM U HOTELSKOM MARKETINGU

Marina Laškarin ; Faculty of Tourism and Hospitality Management, Universityof Rijeka, Opatija,Croatia


Full text: english pdf 449 Kb

page 314-322

downloads: 1.088

cite


Abstract

Važnost i značaj kreiranja, održavanja i korištenja baza podataka o svojim gostima, klijentima, kupcima i svim ostalim potrošačima proizvoda ili usluga, prepoznale su sve gospodarske djelatnosti. Metodologija prikupljanja tih podataka, mijenjala se i razvijala usporedno sa razvojem i primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Transformacija prikupljanja podataka od manualnog načina do korištenja tehnologije i web-a, doprinijela je povećanju mogućnosti za prikupljanje velikog broja osobnih podataka o korisnicima proizvoda ili usluga. Istovremeno, te mogućnosti dovele su do pojave da se hotelijeri i ostali subjekti na strani ponude susreću sa velikom količinom nestrukturiranih i većinom transakcijskih podataka prikupljenih putem web-a. Kao
odgovor na takve probleme, pojavila se metodologija pod nazivom rudarenje podataka. Ona upućuje na proces traženja i korištenja visokovrijednih podataka, koje hotelijeri mogu iskoristiti u
svojoj strategiji marketinga „jedan prema jednome“. Recentna istraživanja pokazuju da budući korisnici usluga imaju više povjerenja u osobna iskustva dosadašnjih korisnika usluga nego u
tradicionalne metode oglašavanja i reklamiranja. Razlog tome leži u doživljajnim emocijama pojedinaca u nekom ugostiteljskom objektu ili turističkoj destinaciji. Dok svakodnevni komentari prijašnjih korisnika usluga na društvenim mrežama, s jedne strane hotelijerima omogućuju promotivnu šansu za buduće korisnike usluga, dotle s druge strane, to može predstavljati realnu
opasnost za odbijanje budućih korisnika usluga. Današnji blogovi predstavljaju ogroman izvor visoko vrijednih podataka, sa relativnom visokom dozom vjerodostojnosti. Ljudi u takvim tekstovima otkrivaju sebe, svoje doživljaje koja su u većini slučajeva prožeta osobnim iskustvima, što za posljedicu ima i veći stupanj uvjerljivosti. Na temelju ovako determiniranog problema istraživanja, moguće je postaviti temeljnu hipotezu u ovom radu, koja glasi: rudarenje web podacima omogućuje kvalitetniji pristup korištenja baze podataka o gostima i efikasniju individualizaciju
u prepoznavanju njihovih potreba, želja i navika kao budućih korisnika usluga.

Keywords

rudarenje podataka; turizam; gosti

Hrčak ID:

94310

URI

https://hrcak.srce.hr/94310

Publication date:

26.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.534 *