Skip to the main content

Review article

Neke dvojbe u primjeni faktorske analize u području istraživanja odgoja i obrazovanja (pedagogiji)

Siniša Opić orcid id orcid.org/0000-0001-9800-0145 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 789 Kb

page 481-496

downloads: 876

cite


Abstract

Cilj je rada rasvijetliti neke dvojbe u primjeni faktorske analize, poput: razlika između faktorske analize i analize glavnih komponenata, odabir odgovarajuće veličine i omjera uzorka i broja varijabla, razlika između ortogonalnih i kosokutnih rotacija, odabir odgovarajućeg kriterija za zaustavljanje ekstrakcije faktora (Guttman-Kaiserov kriterij i Cattelov „scree test“), te odabir odgovarajuće matrice za interpretaciju faktora (matrica sklopa i matrica strukture). Navedene dvojbe u istraživanjima odgoja i obrazovanja (naglasak je na pedagogiji) potkrjepljenje su preglednim stajalištima i deskripcijama raznih autora te čitatelju pružaju samostalan zaključak o odabiru određenih interpretacija, odnosno stajališta, a sukladno ulaznim parametrima vlastitog istraživanja. Kompleksnost faktorske analize naglašava upitnost jednoznačnih stajališta, odnosno propitivanje odabira odgovarajućih statističkih parametara.

Keywords

aktorska analiza; rotacija; varijanca; metoda glavnih komponenata; matrica sklopa; matrica strukture

Hrčak ID:

94781

URI

https://hrcak.srce.hr/94781

Publication date:

26.12.2012.

Article data in other languages: english italian

Visits: 2.604 *