Skip to the main content

Preliminary communication

NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku

Jadranka Garmaz orcid id orcid.org/0000-0002-5239-1985 ; Catholic Faculty of Theology, University of Split


Full text: croatian pdf 276 Kb

page 427-451

downloads: 902

cite


Abstract

U skladu s obrazovnim promjenama u svijetu, i hrvatski
Nacionalni okvirni kurikulum donosi značajnu promjenu obrazovne
paradigme: prelazak na kompetencijski sustav, učenička postignuća
i ishode učenja. Ekonomski i gospodarstveno uvjetovana promjena
obrazovne paradigme duboko mijenja sadržaje, načine i svrhu
učenja i poučavanja u školi. Tragom tih promjena autor u članku
analizira dimenzije religioznog učenja i ističe specifični sadržaj
religiozne kompetencije u školskom vjeronauku. Metoda je
prikazivačka i analitička. Rad se sastoji od tri poglavlja. U prvom
se skicira religiozno obrazovanje i nove smjernice obrazovanja kao
obrazovni standardi i kompetencije. U tom okviru autor odgovara
na pitanje: što je religiozno obrazovanje? Vjeronauk cilja izgradnji
kompleksne religiozne orijentacije koja pretpostavlja posjedovanje
strukturiranog religioznog znanja i sposobnost individualnog
pounutarnjenja religiozne tradicije. Religiozno znanje u semantičkoj,
sintaktičkoj i pragmatičkoj dimenziji sadržaj je drugog poglavlja.
Treće poglavlje raščlanjuje dimenzije religiozne kompetencije u
školskom vjeronauku: obrazovno znanje u sveobuhvatnom smislu
- znanje kao orijentacijska veličina za osobno tumačenje svijeta i
kao motivacija za doživotno sučeljavanje s religioznim sadržajima;
sposobnost izražavanja vlastitih religioznih sposobnosti i nadarenosti;
sposobnost aktiviranja u religioznoj zajednici; izgradnju religiozne komunikacijske sposobnosti te religiozno motivirano
oblikovanje života. Na kraju se skiciraju smjernice za razvoj religiozne
kompetencije u školskom vjeronauku.

Keywords

obrazovni standardi; kompetencije; religiozno obrazovanje; vjeronauk; religiozna kompetencija

Hrčak ID:

94864

URI

https://hrcak.srce.hr/94864

Publication date:

14.1.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.248 *