Review article
Osiguranje i upravljanje kvalitetom
Ljerka Kršev
orcid.org/0000-0003-4711-0971
; Dukat d.d. Mljekara, M. Čavića 9, 10000 Zagreb
Abstract
Kvaliteta proizvoda nije više stvar izbora već uvjet za opstanak i to iz dva razloga: ekonomski - u teškim vremenima dobar proizvod se manje prodaje, ali se ipak prodaje, dok se proizvod loše kvalitete ne prodaje; europska dimenzija - proizvođači koji rade prema europskim standardima (koji su sada u nacrtu) osvojit će svoj dio tržišta. Tri su moguća pristupa postizanju kvalitete proizvoda: kontrola kvalitete: to je najtradicionalniji pristup, a sastoji se od istraživanja nakon što je proizvod finaliziran.; osigruranje kvalitete: to su postupci i druga djelotvorna sredstva koji su dio programa za osiguranje kvalitete, te TQM (Total Quality Management) je metoda koja za postizanje kvalitete angažira i ljudski faktor: o kvaliteti brine svaki pojedinac u tvrtki. Posljednjih 20 godina kontrola kvalitete (mjerenje usklađenosti proizvoda s tehničko-tehnološkom specifikacijom), ali i osiguranje kvalitete (tehničko-tehnološki program čiji je cilj ponuditi potrošaču prethodni dokaz o sposobnosti organizacije tvrtke da kontrolira kvalitetu svog proizvoda) razvija se vrlo brzo. Kontrola kvalitete 1 osiguranje kvalitete se razvijaju u smjeru najnovije metode "Total Quality Menagement", što je, zapravo, sustavno nastojanje svih ljudskih resursa tvrtke da se postigne maksimalno zadovoljstvo kupaca i doprinese poboljšanju financijskih pokazatelja tvrtke. Kontrolom kvalitete trošak ne-kvalitete ne može se smanjiti ispod 20%, metodom osiguranja kvalitete ne ispod 10%, ali se TQM-om može smanjiti i ispod 4%. Iskusni privrednici smatraju da je danas jedini prihvatljivi standard "greška nula", t.j. postizanje totalne kvalitete. Iako to nije realnost, predstavlja pravac koji je potrebno slijediti da bi se zadovoljile promjene potreba tržišta.
Keywords
kontrola kvalitete; osiguranje kvalitete; potpuno upravljanje kvalitetom
Hrčak ID:
95378
URI
Publication date:
10.4.1993.
Visits: 5.164 *