Skip to the main content

Original scientific paper

Softverska rješenja u marketing istraživanju za otkrivanje znanja u bazama podataka pomoću fuzzy klasteriranja

Brano Markić
Dražena Tomić


Full text: english pdf 612 Kb

page 240-244

downloads: 942

cite


Abstract

Otkrivanje znanja u bazama podataka je proces identificiranja novih, validnih, korisnih i razumljivih paterna i modela iz podataka pohranjenih u bazama podataka. Data mining je samo jedan korak u tom procesu, a on ima zadatak pronaći i otkriti paterne i modele. Postoji više data mining algoritama za klasteriranje. Klasteriranje pripada nenadziranom učenju (unsupervised learning), a ono je postupak grupiranja podataka u klase tako da je sličnost najveća između podataka u jednoj klasi a razlika što veća u odnosu na podatke u drugoj klasi. U radu je razvijen konceptualni model integracije i odgovarajuće programsko rješenje, klasteriranja podataka pohranjenih u skladištu podataka. Rješenje je u marketing funkcijskom području a integracija skladišta podataka i data mining algoritma pokazuje zadovoljavajuću implementacijsku snagu.

Keywords

otkrivanje znanja; data mining; skladište podataka; algoritmi za klasteriranje

Hrčak ID:

9251

URI

https://hrcak.srce.hr/9251

Publication date:

23.12.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 2.698 *