Informatologia, Vol. 39 No. 4, 2006.
Review article
Mediji i nove vrijednosti društva slobodnog tržišta
Antun Šundalić
Iva Heteši
Abstract
Suvremeno je društvo primarno obilježeno informacijskom tehnologijom i komunikacijom. Komunikacija putem medija, posebice elektronskih, postala je glavnom poveznicom svijeta brzih promjena i inovacija. Mobilizam i relativizam nove zbilje plod su tehnicističke interpretacije svijeta. Paradigma informacijske tehnologije nije samo znanje, kao simbolički kapital, nadredila materijalnim pokazateljima bogatstva, već je i egzistenciju uvjetovala informiranošću. Takve su okolnosti posebno važno mjesto dale elektroničkim medijima koji su postali preuzimatelji i kontrolori moći.
U takvom okruženju tranzicijska društva medijskom reformom na socio-kulturnoj i ekonomsko-tehnološkoj razini nastoje odgovoriti vremenu novih vrijednosti. Razvijanje neovisnih medija, posebice elektronskih, i demokratizacija društva trebale bi ići zajedno. Koliko je to daleko od željenog u hrvatskom društvu, pokazuje javnost stavljajući često medije u službu vladajuće politike.
Keywords
elektronički mediji; komunikacija; informacija; reforma medija; demokratizacija
Hrčak ID:
9256
URI
Publication date:
23.12.2006.
Visits: 3.635 *