Media studies, Vol. 3 No. 6, 2012.
Professional paper
Istraživanja EAVI-a o medijskoj pismenosti u Europi
Paolo Celot
; Secretary General, European Association for Viewers’ Interests, Belgium
Abstract
Predviđa se da će se količina svih oblika medijskog sadržaja tijekom idućih deset godina povećati između deset i stotinu puta. Zbog toga će tri temeljne osobine pismenosti – čitanje, pisanje i računanje – biti nedovoljne. Od ljudi se također sve više zahtijeva da razviju napredne vještine u kritičkom razmišljanju kako bi mogli dekodirati poruke koje šalju mediji. Taj novi tip pismenosti zove se medijska
pismenost. Rad donosi sažet prikaz rezultata istraživanja koje ja autor, u suradnji s drugim partnerima na projektu, proveo u 27 država članica Europske unije. Rezultati omogućuju predviđanja o daljnjem razvoju i perspektivama medijske pismenosti u Europi i novim trendovima te nudi preporuke međunarodnih stručnjaka koji ističu prioritete kako bi se započelo s konkretnim i novim inicijativama. Istraživanja organizacije EAVI (The European Association for Viewers’ Interests) jedna su od najiscrpnijih dosad u cijeloj Europi, kada se gleda njihova svrha i opseg. Ona naglašavaju kako je temeljno središte medijske pismenosti razvoj individualnog kritičkog razumijevanja te stjecanje vještina dostatnih za sudjelovanje u društvenom i političkom životu, što će omogućiti aktivno građanstvo i potpunu demokraciju.
Keywords
studije EAVI-a; Europska unija; medijska pismenost i metode istraživanja
Hrčak ID:
96370
URI
Publication date:
17.12.2012.
Visits: 2.795 *