Business Excellence, Vol. 6 No. 2, 2012.
Review article
TEORIJSKI TEMELJI I MJERENJE KONKURENTNOSTI
Nebojša Stojčić
orcid.org/0000-0001-6638-8771
; Department of Economics and Business Economics, University of Dubrovnik, Dubrovnik, Croatia
Abstract
U posljednjem desetljeću konkurentnost postaje sve zanimljivija tema za znanstvenike, poslovne ljude i tvorce politika, koje zanima uspjeh tvrtki, industrija i nacija u globaliziranom svijetu. Ipak, koncept često kritiziraju zbog različitih značenja i nedostatka sveobuhvatnog teoretskog okvira. Jednako tako, ne postoji opće korištena mjera
koncepta, već se koriste mnogobrojni indikatori. Postojeća literatura često spominje pojedinačne dimenzije ovog koncepta, ne uzimajući u obzir njegovu višedimenzionalnu prirodu. Cilj ovog rada je istražiti različita značenja konkurentnosti u potrazi za zajedničkim faktorima koji povezuju različite dimenzije ovog koncepta. Rad se također bavi teoretskom podlogom konkurentnosti, sugerirajući kako se njezina temeljna načela mogu pronaći još u teorijama tržišnog natjecanja, međunarodne trgovine i gospodarskog rasta. Na kraju, kritički se ispituju tri glavna pristupa analizi konkurentnosti (makroekonomska, trgovinska i mikroekonomska), te se obrađuje njihova međusobna
povezanost. Glavna poruka ovog rada je kako je konkurentnost u svojoj biti koncept na razini tvrtke, pa konkurentnost nacija ovisi o konkurentnosti njihovih tvrtki koju pak određuje kombinacija njihovih aktivnosti, karakteristika i obilježja njihove okoline.
Keywords
konkurentnost; tržišno natjecanje; međunarodna trgovina; gospodarski rast; ponašanje tvrtki
Hrčak ID:
96830
URI
Publication date:
1.12.2012.
Visits: 3.072 *