Skip to the main content

Review article

TEORIJSKI TEMELJI I MJERENJE KONKURENTNOSTI

Nebojša Stojčić orcid id orcid.org/0000-0001-6638-8771 ; Department of Economics and Business Economics, University of Dubrovnik, Dubrovnik, Croatia


Full text: english pdf 275 Kb

page 143-165

downloads: 1.157

cite


Abstract

U posljednjem desetljeću konkurentnost postaje sve zanimljivija tema za znanstvenike, poslovne ljude i tvorce politika, koje zanima uspjeh tvrtki, industrija i nacija u globaliziranom svijetu. Ipak, koncept često kritiziraju zbog različitih značenja i nedostatka sveobuhvatnog teoretskog okvira. Jednako tako, ne postoji opće korištena mjera
koncepta, već se koriste mnogobrojni indikatori. Postojeća literatura često spominje pojedinačne dimenzije ovog koncepta, ne uzimajući u obzir njegovu višedimenzionalnu prirodu. Cilj ovog rada je istražiti različita značenja konkurentnosti u potrazi za zajedničkim faktorima koji povezuju različite dimenzije ovog koncepta. Rad se također bavi teoretskom podlogom konkurentnosti, sugerirajući kako se njezina temeljna načela mogu pronaći još u teorijama tržišnog natjecanja, međunarodne trgovine i gospodarskog rasta. Na kraju, kritički se ispituju tri glavna pristupa analizi konkurentnosti (makroekonomska, trgovinska i mikroekonomska), te se obrađuje njihova međusobna
povezanost. Glavna poruka ovog rada je kako je konkurentnost u svojoj biti koncept na razini tvrtke, pa konkurentnost nacija ovisi o konkurentnosti njihovih tvrtki koju pak određuje kombinacija njihovih aktivnosti, karakteristika i obilježja njihove okoline.

Keywords

konkurentnost; tržišno natjecanje; međunarodna trgovina; gospodarski rast; ponašanje tvrtki

Hrčak ID:

96830

URI

https://hrcak.srce.hr/96830

Publication date:

1.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.072 *