Preliminary communication
PERCEPCIJA RAZREDNIČKIH KOMPETENCIJA UČENIKA NIŽIH I VIŠIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE
Jasna Kudek Mirošević
orcid.org/0000-0001-7582-0087
; Elementary School Dragutin Tadijanović, Zagreb, Croatia
Abstract
Domaći i svjetski dokumenti u području obrazovanja ističu značaj odgojno-obrazovne inkluzije, usmjeravajući se pritom na afirmaciju vrijednosti učenika na svim područjima njegova razvoja, kao i na usmjeravanje razrednika na što je moguće češće korištenje metode iskustvenog učenja u obrazovanju. Ove smjernice su iznimno važne jer je poznato da se odgojno-obrazovne potrebe učenika s teškoćama kvantitativno i kvalitativno razlikuju od odgojno-obrazovnih potreba njihovih vršnjaka. Ta se različitost reflektira na proces obrazovanja kroz povezivanje i usklađivanje općih i posebnih sadržaja, metoda, oblika i sredstava rada. Navedeno nije moguće postići bez odgovarajućih profesionalnih kompetencija učitelja u ulozi razrednika za ostvarivanje uspješnog edukacijskog uključivanja svih učenika u redovite razredne odjele. Naglasak se stavlja na kompetencije koje razrednici moraju posjedovati kako bi znali i osjećali se sigurnima u izgrađivanju osobne i profesionalne sposobnosti potrebne za uočavanje i tretiranje raznolikih ponašanja njihovih učenika. S time u vezi, cilj ovoga rada bio je ispitivanje načina na koje učenici procjenjuju kompetencije razrednika za rješavanje problema u ponašanju učenika u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi, s obzirom na okolnost radi li se o razrednicima u razrednoj ili predmetnoj nastavi. U istraživanju su sudjelovali učenici razredne i predmetne nastave (N=514). Rezultati ukazuju da učenici razredne i predmetne nastave različito procjenjuju kompetencije razrednika za rješavanje problema u ponašanju učenika pri čemu ih povoljnijima procjenjuju učenici razredne nastave.
Keywords
učitelji; razrednik; kompetencije; inkluzija; učenici s teškoćama
Hrčak ID:
98955
URI
Publication date:
18.3.2013.
Visits: 4.860 *