Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5613/rzs.42.2.2

Isprepletanje istraživačkih odluka i teorijskog utemeljenja: primjer jednog istraživanja kolektivnih sjećanja

Tanja Vučković Juroš orcid id orcid.org/0000-0001-6186-883X ; Social Work Study Centre, Faculty of Law, University of Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 669 Kb

page 141-160

downloads: 1.038

cite


Abstract

U radu se na primjeru jednog istraživanja kolektivnih sjećanja prikazuje kako su proces donošenja istraživačkih odluka, pristup specifičnom istraživačkom području te operacionalizacija problema kolektivnih sjećanja ovisili o teorijskoj utemeljenosti na trima razinama. Prva, razina sociološke teorijske perspektive (u ovom slučaju društvenoga konstruktivizma) odredila je pristup kolektivnim sjećanjima i njihovu individualističku konceptualizaciju. Takva je konceptualizacija u dominantnim semiotičkim i institucionalnim pristupima kolektivnim sjećanjima bila zanemarena. Druga razina, razina metodološkog pristupa dovela je do uporabe kvalitativnih metoda unutar društvenokonstruktivističkog pristupa. Konačno, treća razina bila je razina aktualnih teorijskih promišljanja o kolektivnim sjećanjima što je dovelo do »otkrivanja« problema u trenutačnim pristupima te do konceptualizacije konkretnih istraživačkih pitanja. Na kraju se u radu pokušava pokazati kako određeni odgovori na tako postavljena istraživačka pitanja mogu općenito pridonijeti aktualnim teorijskim promišljanjima na području kolektivnih sjećanja te popuniti uočeni »nedostatak«. Na taj se način prikazuje kako je kvalitativni pristup kolektivnim sjećanjima pridonio tom području pružajući novo razumijevanje problema oblikovanja kolektivnih sjećanja, u čemu su dominantni semiotički i institucionalni pristupi bili manje uspješni.

Keywords

teorija; društveni konstruktivizam; kvalitativne metode; kolektivna sjećanja; individualistička konceptualizacija

Hrčak ID:

99192

URI

https://hrcak.srce.hr/99192

Publication date:

31.8.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.640 *