Skip to the main content

Review article

OBRAZOVANJE ZA KULTURU I TURIZAM U KONTEKSTU EUROPSKIH INTEGRACIJA – PRIKAZ ISTRAŽIVANJA O POTREBI UVOĐENJA DIPLOMSKOG STUDIJA KULTURA I TURIZAM NA PULSKOM SVEUČILIŠTU

Nataša Urošević ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Full text: croatian pdf 197 Kb

page 155-169

downloads: 1.029

cite


Abstract

Rad se bavi ulogom sveučilišta u regionalnom razvoju u kontekstu europskih integracija, s posebnim naglaskom na važnost obrazovanja za interdisciplinarno područje kulture i turizma kao strateških razvojnih odrednica regija koje svoju međunarodnu konkurentnost temelje na jedinstvenim i visokovrijednim kulturnim resursima i očuvanoj prirodnoj baštini. Sveučilišta su institucije koje imaju ključnu ulogu u promicanju znanja, očuvanju kulturnog identiteta, interkulturalnoj komunikaciji i razvoju europske zajednice naroda: ona istovremeno njeguju temeljne europske vrijednosti i kulturu te potiču uravnoteženi razvoj, uz uvažavanje različitosti kultura i jezika. U uvjetima globalizacije i novih oblika regionalnog povezivanja, sveučilišta se pozicioniraju kao regionalni centri znanstvene i istraživačke izvrsnosti, čuvari i promicatelji intelektualne i znanstvene baštine, kreatori održivog razvoja i mostovi prema drugim kulturama. Ponuda studijskih programa trebala bi pritom pratiti i usklađivati globalne trendove s lokalnim potrebama, imajući u vidu kompetencije potrebne za rad i život u širem europskom i svjetskom okruženju. Obrazovanje za kulturu i turizam u tom se kontekstu pozicionira kao ključni interdisciplinarni profil, koji osposobljava stručnjake za komuniciranje i poslovanje u multikulturnom svijetu. U radu su prikazani rezultati istraživanja stavova studenata, nastavnika i stručnjaka o potrebi osnivanja diplomskog studija Kulture i turizma na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli.

Keywords

sveučilište; regionalni razvoj; europske integracije; kultura; turizam

Hrčak ID:

100052

URI

https://hrcak.srce.hr/100052

Publication date:

20.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.032 *