Skip to the main content

Review article

HUMOR I EMPATIJA STRIPA KAO METODOLOŠKI INSTRUMENTARIJ U POUČAVANJU

Marinko Lazzarich ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka


Full text: english PDF 881 Kb

page 153-190

downloads: 959

cite

Full text: croatian PDF 881 Kb

page 153-190

downloads: 1.384

cite


Abstract

Smijeh je instinktivna aktivnost koja osim što olakšava društvenu komunikaciju, može oplemeniti i pedagoški sustav. Budući da su djeca po prirodi usmjerena vizualnoj percepciji, humor i empatija stripa pogodni su metodološki instrumentarij za usvajanje novih obrazovnih sadržaja. Strip Alan Ford objedinjuje realističke elemente sa socijalnom satirom i crnim humorom, a svoju popularnost i dugovječnost zahvaljuje kreativnosti svojih autora koji su samoironiju prihvatili kao moćno sredstvo slikovnog izričaja. Autor istražuje utjecaj humornoga diskursa na učinkovitost odgojno-obrazovnoga procesa te mogućnosti primjene Alan Forda u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj nastavnoj praksi. U sklopu istraživanja ispitana je važnost humora kao jedne od poželjnih osobina nastavnika. Istraživanje je provedeno u 14 škola Primorsko-goranske županije, na uzorku od 354 učenika osmih razreda osnovnih i završnih razreda srednjih strukovnih škola i gimnazija. Iz analize distribucije rezultata može se zaključiti kako humor bitno utječe na učinkovitost poučavanja i na kvalitetu odnosa između nastavnika i učenika, dok metodika stripa u nastavi osigurava diskurs svakodnevnice.

Keywords

Alan Ford; humor u nastavi; medijska kultura; samoironija; strip

Hrčak ID:

100094

URI

https://hrcak.srce.hr/100094

Publication date:

27.3.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 4.343 *