Market-Tržište, Vol. 19 No. 1, 2007.
Preliminary communication
Međuovisnost ekološke utemeljenosti marke, poznatosti marke i poslovnog rezultata poduzeća
Ivana First
orcid.org/0000-0001-5312-6158
; Faculty of Economics & Business-Rijeka
Abstract
Svrha rada bila je definirati i izmjeriti ekološku utemeljenost marke, koja za razliku od varijabli korištenih u prijašnjim ekološkim istraživanjima, mjeri u kojoj mjeri je identitet marke utemeljen na ekološkim vrijednostima. Svrha je također bila odrediti korelaciju te varijable s poznatošću marke i poslovnim rezultatom poduzeća. Ovo istraživanje temeljeno je na tri preklapajuće teoretske osnove: upravljanju markom, društvenoj odgovornosti i organizacijskoj kulturi. Korišteni su sekundarni i primarni podaci prikupljeni metodom analize sadržaja i ispitivanja. Rezultati indiciraju korelaciju između ekološke utemeljenosti marke i poznatosti marke, ali ne i korelaciju tih varijabli s poslovnim rezultatom. Ovi rezultati podupiru ideju da bi poduzeća zaista trebala investirati u smjeru postizanja ekološke orijentiranosti, jer na taj način imaju veće šanse biti prepoznata. Rezultati također pokazuju da poduzeća koja posjeduju jake marke ne mogu dopustiti da ne budu ekološki svjesna jer bi to moglo oštetiti vrijednosti njihovih marki.
Keywords
ekološka utemeljenost marke; poznatost marke; poslovni rezultat; društvena odgovornost poduzeća
Hrčak ID:
21379
URI
Publication date:
13.7.2007.
Visits: 2.230 *