Skip to the main content

Preliminary communication

Međuovisnost ekološke utemeljenosti marke, poznatosti marke i poslovnog rezultata poduzeća

Ivana First orcid id orcid.org/0000-0001-5312-6158 ; Faculty of Economics & Business-Rijeka


Full text: english pdf 362 Kb

page 73-84

downloads: 973

cite


Abstract

Svrha rada bila je definirati i izmjeriti ekološku utemeljenost marke, koja za razliku od varijabli korištenih u prijašnjim ekološkim istraživanjima, mjeri u kojoj mjeri je identitet marke utemeljen na ekološkim vrijednostima. Svrha je također bila odrediti korelaciju te varijable s poznatošću marke i poslovnim rezultatom poduzeća. Ovo istraživanje temeljeno je na tri preklapajuće teoretske osnove: upravljanju markom, društvenoj odgovornosti i organizacijskoj kulturi. Korišteni su sekundarni i primarni podaci prikupljeni metodom analize sadržaja i ispitivanja. Rezultati indiciraju korelaciju između ekološke utemeljenosti marke i poznatosti marke, ali ne i korelaciju tih varijabli s poslovnim rezultatom. Ovi rezultati podupiru ideju da bi poduzeća zaista trebala investirati u smjeru postizanja ekološke orijentiranosti, jer na taj način imaju veće šanse biti prepoznata. Rezultati također pokazuju da poduzeća koja posjeduju jake marke ne mogu dopustiti da ne budu ekološki svjesna jer bi to moglo oštetiti vrijednosti njihovih marki.

Keywords

ekološka utemeljenost marke; poznatost marke; poslovni rezultat; društvena odgovornost poduzeća

Hrčak ID:

21379

URI

https://hrcak.srce.hr/21379

Publication date:

13.7.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 2.230 *