Preliminary communication
CJELOŽIVOTNO OBRAZOVANJE UČITELJA
Ana Horvat
Goran Lapat
orcid.org/0000-0002-7548-3145
; Faculty of Teacher Education
Abstract
Dvadeset i prvo stoljeće proglašeno je stoljećem znanja. Razvoj
društva postavlja nove zahtjeve i kriterije pri odabiru poželjnih, konkurentnih i kvalitetnih zaposlenika. Prema Pastuoviću (1999), obrazovanje učitelja treba trajati tijekom čitavoga radnog vijeka, jer se tijekom početnog obrazovanja ne mogu naučiti specifična znanja i vještine za buduća radna mjesta.
Ovaj je rad osmišljen i izrađen fokusirajući se na cjeloživotno obrazovanje učitelja jer su oni po svojem pozivu među najvažnijim graditeljima i održavateljima društva znanja. U istu svrhu, provedeno je istraživanje među učiteljima razredne nastave u sedam međimurskih osnovnih škola i među studentima
pete godine razredne nastave na čakovečkom odsjeku Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. Dobiveni rezultati idu u korist ranije navedenim pretpostavkama, te daju realnu sliku današnje učiteljske profesije, sa svim prednostima, a i nedostacima.
Cilj ovog rada je potaknuti razmišljanje i svijest o tome da teorija, zapisana istraživanja i nastojanja na papiru ne mogu praktično osigurati kvalitetan svekoliki život nikome u društvu. Naglasak se stavlja na važnost akcije u kojoj će onima što ulažu u svoj profesionalni rast i razvoj, u ovom slučaju učiteljima, biti primjereno uzvraćeno.
Keywords
cjeloživotno obrazovanje; cjeloživotno učenje; odgoj; obrazovanje; učitelj
Hrčak ID:
103394
URI
Publication date:
17.12.2012.
Visits: 7.492 *