Skip to the main content

Preliminary communication

Optimizacija projektnih elemenata kružnog raskrižja

Sanja Šurdonja ; University of Rijeka, Faculty of Civil Engineering, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka, Croatia
Aleksandra Deluka-Tibljaš ; University of Rijeka, Faculty of Civil Engineering, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka, Croatia
Sergije Babić ; University of Rijeka, Faculty of Civil Engineering, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 819 Kb

page 533-539

downloads: 613

cite

Full text: english pdf 819 Kb

page 533-539

downloads: 594

cite


Abstract

Analiza izvedenih kružnih raskrižja u nekoliko hrvatskih gradova ukazuje na to da izgrađenost područja raskrižja pri rekonstrukciji klasičnih tipova raskrižja u kružna u pravilu limitira raspon vanjskog polumjera samoga raskrižja. Hrvatske smjernice za projektiranje i opremanje raskrižja kružnog oblika-rotora, za proračun kapaciteta malih i srednjih kružnih raskrižja sugeriraju uporabu Austrijske metode koja u proračunu respektira geometrijske uvjete na raskrižjima što je razlog njezine uporabe za analizu korelacije između geometrije i kapaciteta raskrižja u ovome radu. Kako urbane lokacije ne omogućavaju uvijek primjenu optimalnog polumjera u ovome radu se analizira način optimiranja polumjera i drugih geometrijskih elemenata raskrižja u ovisnosti o željenom kapacitetu raskrižja. Rezultati su pokazali da elementi oblikovanja ulaza i izlaza u kružno raskrižje kao i postignuta udaljenost konfliktnih točaka na samom privozu imaju utjecaj na kapacitet samog raskrižja te da se optimiranjem njihovih iznosa u funkciji kapaciteta može racionalizirati potreban prostor za raskrižje.

Keywords

kapacitet; projektni elementi; polumjer; kružno raskrižje; volumen

Hrčak ID:

104082

URI

https://hrcak.srce.hr/104082

Publication date:

15.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.041 *