Original scientific paper
Novootkrivena pariška slika Otona Postružnika i rani utjecaj Andréa Lhotea
Ivanka Reberski
; Retired Senior Research Scientist
Abstract
Nedavno pronađena slika Otona Postružnika Pejzaž s kućama uz vodu iz 1924./1925. godine rasvjetljava njegove slikarske
dodire s Andréom Lhoteom, u čijoj se slikarskoj Akademiji u Parizu kratko vrijeme usavršavao (od prosinca 1924. do ožujka 1925.
g.). Dosad nije bilo poznato ni jedno njegovo djelo nastalo tada u Parizu, ali se znalo da je naslikao jednu sliku i ostavio ju u Parizu.
U Postružnikovoj postpariškoj fazi nema tragova lotheovske manire, pa smo ranije uporno pobijali utjecaj A. Lhotea na njegovo
slikarstvo. Na izložbi André Lhote i njegovi jugoslovenski učenici, 1974. g. u Beogradu, bio je također neodgovarajuće zastupljen
slikom Klek iz 1929. godine. Na ovoj nedavno otkrivenoj slici nalazimo elemente postkubističke, ali i neoklasične doktrine A.
Lhotea, koja je, što je prema toj slici evidentno, osim ostalih iskustvenih komponenti ipak djelovala na formiranje Postružnikova
čvrstog plastičnog oblikovanja novorealističkih konotacija potkraj dvadesetih godina.
Keywords
Oton Postružnik; slikarstvo; 1924. g.; André Lhote; postkubizam
Hrčak ID:
105289
URI
Publication date:
15.12.2008.
Visits: 1.075 *