Original scientific paper
MOGUĆI UTJECAJI TEŽINE ŠKOLSKE TORBE NA BOLNI SINDROM KRALJEŠNICE U DJECE RAZREDNE NASTAVE
Jelena Paušić
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Hrvoje Kujundžić
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Ana Penjak
; Faculty of Kinesiology, University of Split
Abstract
Djeca u odrastanju prolaze kroz faze rasta i razvoja te često zbog utjecaja različitih nespecifičnih vanjskih čimbenika bivaju preopterećena. Proteklih se godina sve češće govori o problemu teške školske torbe i njegovoj povezanosti s različitim tipovima nepravilnog držanja, te pojavi boli u pojedinim dijelovima kralješnice. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi postotak težine školske torbe u odnosu na tjelesnu težinu učenika razredne nastave i odgovoriti na pitanje postoji li povezanost utvrđenog postotka težine školske torbe u odnosu na tjelesnu težinu i intenziteta prijavljene boli za vrijeme nošenja školske torbe. Istraživanje je provedeno na uzorku od 252 učenika i učenica razredne nastave. Izmjerene su vrijednosti težine tijela i težine školske torbe, proveden je kratak intervju koji se odnosio na osjećanje, intenzitet i lokaciju boli za vrijeme nošenja školske torbe i način nošenja školske torbe. Rezultati ukazuju na to da su prosječne vrijednosti odnosa težine torbe i tjelesne težine (%), u usporedbi s dopuštenom maksimalnom granicom od 10%, u svim razredima u prosjeku (16,72%) više od te granice, odnosno da maksimalni postotak u prvom razredu iznosi čak 29,17%. Od ukupnog broja učenika 93,1% učenika odgovorilo je da torbu nose na oba ramena. Od cijelog uzorka njih 87 (31,4%) odgovorilo je da osjeća bol dok nosi školsku torbu. Najveći dio učenika, njih 18,4%, osjeća bol u donjem dijelu leđa. Najmlađa djeca u uzorku, ona koja pohađaju prvi razred, najviše osjećaju bol, i ukazuju na to da je bol velikog intenziteta. Može se pretpostaviti da je razlog takve boli činjenica da je njihova torba, u odnosu na njihovu tjelesnu težinu, preteška.
Keywords
bolna leđa; razredna nastava; školska torba
Hrčak ID:
105545
URI
Publication date:
27.6.2013.
Visits: 2.408 *