Skip to the main content

Original scientific paper

GRUPIRANJE UČENIKA PREMA SPOSOBNOSTIMA I USPJEH UČENIKA NA DRŽAVNOJ MATURI

Amalija Žakelj ; National Education Institute of the Republic of Slovenia in Ljubljana
Milena Ivanuš Grmek ; aculty of Education, University of Maribo


Full text: croatian pdf 928 Kb

page 439-463

downloads: 476

cite

Full text: english pdf 928 Kb

page 439-463

downloads: 495

cite


Abstract

Prvi dio članka opisuje značajke grupiranja učenika prema sposobnostima i učinak grupiranja na ishode učenja, važnost diferencijacije i individualizacije nastave, kao i njihove prednosti i ograničenja. Drugi dio članka prikazuje rezultate istraživanja kojim su se pokušale ispitati organizacijske značajke grupiranja prema sposobnostima u Slovenskom jeziku i Matematici u slovenskim osnovnim školama, skrenuti pozornost na ulogu društvenokulturnog okruženja na podjelu učenika prema sposobnostima i analizirati uspjeh na državnoj maturi učenika grupiranih prema sposobnostima s jedne strane i učenika iz heterogenih skupina s druge strane. Istraživanjem je obuhvaćeno 1,454 učenika devetih razreda iz 41 slovenske osnovne škole. Rezultati su pokazali da se u otprilike tri četvrtine škola provodi obrazovanje prema sposobnostima; većina škola nudi nastavu diferenciranu prema tri, a ostale prema dvije razine težine.
Ocjene učenika i društveno-kulturno okruženje imaju značajnu ulogu u rangiranju učenika prema razinama. Rezultati su pokazali srednju do visoku statističku korelaciju između učeničkih razina u Matematici i Slovenskom jeziku s jedne strane te obrazovanja njihovih majki i očeva kao i njihove prosječne ocjene iz Slovenskog jezika i Matematike u 7., 8. i 9. razredu s druge strane. Dobiveni rezultati pokazuju da društveno okruženje značajno utječe na uspješnost učenja kod učenika. Osim toga, istraživanje je pokazalo da grupiranje prema sposobnostima može biti djelotvorno samo ako učitelji usklade metode poučavanja i učenja, kao i materijale prema svakoj individualnoj razini učenika.

Keywords

diferencijacija nastave; vanjsko vrednovanje znanja; Matematika; osnovna škola; Slovenski jezik; društveno-kulturno okruženje

Hrčak ID:

105556

URI

https://hrcak.srce.hr/105556

Publication date:

27.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.874 *