Skip to the main content

Review article

Uloga igranog filma u promociji Hrvatske – dosezi i mogućnosti

Božo Skoko orcid id orcid.org/0000-0002-4028-7128 ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Tihoni Brčić ; Academy of Dramatic Art, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Zlatko Vidačković orcid id orcid.org/0009-0005-7274-1128 ; PhD student at Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 678 Kb

page 54-73

downloads: 3.053

cite


Abstract

Rad analizira ulogu igranog filma u promociji država i naroda te istražuje načine kako Hrvatska koristi film u prezentiranju vlastitog identiteta i stvaranju imidža u svijetu. Hrvatska je kao tema relativno slabo zastupljena u inozemnim filmskim produkcijama. Iako je kroz povijest bila lokacija za snimanje većeg broja stranih filmova, iskorištenost je tih lokacija u turističke svrhe zanemariva. Rijetki su domaći filmovi dobili zapaženije međunarodne filmske nagrade i doživjeli veću međunarodnu pozornost. S druge strane Hrvatska kao zemljopisno raznolika zemlja s bogatom prirodnom, kulturnom i povijesnom baštinom te bogatom filmskom tradicijom predstavlja izniman potencijal da postane atraktivna lokacija, ali i tema za snimanje velikih međunarodnih filmskih produkcija. Autori donose četiri strategije koje mogu pomoći Hrvatskoj da se pozicionira kao poželjan europski brend kroz igrani film: Hrvatska kao atraktivna filmska lokacija, plasiranje hrvatskih tema u velike inozemne produkcije, jačanje kvalitete i atraktivnosti hrvatskih filmova te filmski festivali kao promotivni alat. Autori posebno analiziraju mogućnosti promocije Hrvatske kroz popularni fantasy-žanr.

Keywords

igrani film; Hrvatska; promocija destinacija; brendiranje; filmska lokacija; identitet

Hrčak ID:

105938

URI

https://hrcak.srce.hr/105938

Publication date:

14.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 4.815 *