Skip to the main content

Review article

Subliminalne poruke i tehnike u medijima

Zlatko Miliša
Gabrijela Nikolić


Full text: croatian pdf 699 Kb

page 293-312

downloads: 10.588

cite


Abstract

Subliminalna percepcija zapravo znači zamisao da je moguće utjecati na ljudske misli, osjećaje i ponašanja kroz razne podražaje bez svjesnog znanja osobe na koju se utječe. Audiovizualne tehnike otkrivaju subliminalne informacije kroz odvajanje figure od pozadine, umetanje, tahistoskopski prikaz, osvjetljenje i ozvučenje niskog intenziteta, osvjetljenje te pozadinske zvukove. Subliminalno oglašavanje je tehnika koja se koristi metodom izlaganja potrošača slikama proizvoda, nazivima proizvoda i drugim marketinškim podražajima. Istraživanja su pokazala da dolazi do promjena u osjećajima, vjerovanjima, nagonima, ponašanju itd. Učinci subliminalnih podražaja su potvrđeni na velikom broju mjerljivih ponašanja, od kratkih semantičkih učinaka do ozbiljnih učinaka na emocionalni život pojedinca i donošenja odluka. U radu se navodi osam mehanizama perceptivne obrane, odnosno osam načina na koje skrivamo informacije od sebe kako bi izbjegli tjeskobu, depresiju, konfuzije i perceptivnu preopterećenost.

Keywords

subliminalna percepcija; subliminalne tehnike; subliminalno oglašavanje; perceptivni mehanizmi obrane

Hrčak ID:

106397

URI

https://hrcak.srce.hr/106397

Publication date:

19.7.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 15.954 *