Skip to the main content

Original scientific paper

Neverbalni komunikacijski kanali u nastavi

Danijela Kožić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb,
Ana Globočnik Žunac ; Effectus College for Law and Finance
Ljubica Bakić-Tomić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb,


Full text: english pdf 723 Kb

page 141-153

downloads: 2.593

cite

Full text: croatian pdf 723 Kb

page 141-153

downloads: 2.426

cite


Abstract

Sposobnost prepoznavanja, razumijevanja i tumačenja neverbalnih znakova čini komunikaciju među ljudima kvalitetnom i uspješnom. U ovom radu posebna se pozornost posvećuje neverbalnoj komunikaciji u razredu, a naglasak je na neverbalnom ponašanju nastavnika. U ovome je radu predstavljena studija neverbalnoga ponašanja učitelja i studenata završne godine studija na Učiteljskome fakultetu. Cilj je bio otkriti oblike neverbalnoga ponašanja kojima se koriste nastavnici i studenti - budući nastavnici u nastavnim situacijama. Studija je provedena u osnovnim školama prema Flandersovu modelu analize interakcije. Deset elemenata koji su uključeni u Flandersov model komunikacije u nastavi prilagođeni su specifičnim potrebama ovog istraživanja. Istraživanje je obuhvatilo petnaest učitelja s više radnog iskustva i petnaest studenata na posljednjoj godini na Učiteljskome fakultetu. Istraživani su ovi kanali neverbalne komunikacije u nastavi: vizualna komunikacija, pokreti na predavanju, korištenje parajezika, izrazi lica učitelja i odnos učitelja prema studentima. Rezultati su pokazali da nema statistički značajne razlike između nastavnika i studenata - budućih nastavnika (t = 0,303 <2,04 ograničenja na razini značajnosti 0,05) u korištenju različitih kanala neverbalne komunikacije, te da se dobiveni rezultati razlikuju od rezultata prethodnih istraživanja u svijetu i u Hrvatskoj (Globočnik Žunac & Bakić-Tomić, 2011, Howe, 2002, Napan 1994, Neill 1991, Klinzig i Tisher 1986, Wragg & Dooley 1984, Jacker sur., 1965) koja su općenito potvrdila postojanje razlike između uzoraka.

Keywords

Flandrersova analiza interakcije (FIA); neverbalna komunikacija; razredna nastava; učitelj

Hrčak ID:

106512

URI

https://hrcak.srce.hr/106512

Publication date:

24.7.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 9.770 *